Medivir månadens insideraktie i juli

Det forskningsbaserade läkemedelsbolaget Medivir utnämndes till månadens insideraktie av Scientia Fund Management. Detta framgår av rapporten InsiderAnalys för juli.

Under juli publicerade bolaget positiva resultat från en fas-2 studie av sin medicin för behandling av hepatit C. Efter offentliggörandet passade flera av bolagets insynspersoner på att köpa aktier. Totalt rapporterades 9 transaktioner till Finansinspektionen under juli och samtliga var köp.

KÖPGLAD STYRELSE

”Bland köparna under juli fanns VD Ron Long och fyra styrelseledamöter, vilket visar på optimism bland de som har bäst helhetssyn över bolaget”, säger Erik Lidén, VD för Scientia Fund Management.

Den fullständiga rapporten InsiderAnalys för juli finns på www.scientia.se/web/live/insideranalys.

För ytterligare information kontakta: Erik Lidén, VD, 070-2709541, erik.liden@scientia.se.

Scientia Fund Management erbjuder allmänheten och professionella aktörer fonder med metodisk förvaltning baserad på insynspersoners affärer. Scientia förvaltar idag fonden Scientia Alpha I som placerar efter offentlig information om hur insynspersoner investerar i sina egna bolag. För mer information om fondbolaget, besök gärna www.scientia.se.