Tor Enander ny VD i Pocketstället

Report this content

10 mars 2010 Tor Enander har utsetts till ny VD i Pocketstället. Tor Enander har 20 års erfarenhet av försäljning till dagligvaruhandeln och kommer närmast från rollen som VD i Exotic Snacks AB, som under hans tid etablerade sig som marknadsledare och ökade sin omsättning kraftigt.

”Pocketstället är ett spännande tillväxtbolag som lyckats genom att erbjuda ett servicekoncept kring bokförsäljning som är specifikt anpassat för dagligvaruhandeln. Jag ser fram emot att fortsätta utveckla Pocketstället från att vara ett entreprenörsdrivet bolag till nästa fas med en nordisk struktur”, säger Tor Enander, tillträdande VD. Sedan 2008 ägs Pocketstället av fonden Scope Growth II L.P. tillsammans med de två grundarna Staffan Månsson och Johan Ramström.”Det känns mycket bra att lämna över till Tor. Jag är övertygad om att han med sin erfarenhet är rätt person att leda Pocketstället vidare”, säger Staffan Månsson, Pocketställets avgående VD. Staffan Månsson fortsätter att arbeta i bolaget genom sin roll i styrelsen och som delägare. ”Tors tidigare erfarenheter kommer till stor nytta då han kommer att spela en nyckelroll i Pocketställets fortsatta utveckling”, säger Birgitta Johansson-Hedberg, styrelseordförande i Pocketstället.

Taggar: