Scope investerar i Skruvat.se

Report this content

Scope, det svenska private equity bolaget, har genom fonden Scope Growth III LP, nått en överenskommelse att investera i Skruvat.se, Skandinaviens största e-handel inom reservdelar för bilar.

Skruvat.se, grundat 2008, är Skandinaviens största återförsäljare av bildelar på nätet. Bolaget har de senaste fem åren demonstrerat hög tillväxt och etablerat sig som den självklara ledaren inom sitt segment. Scope's investering möjliggör en fortsatt geografisk expansion samt ökad tillväxttakt för Skruvat.se.

"Vi tycker Skruvat.se är ett extraordinärt e-handelsbolag som har uppvisat en snabb tillväxt sedan det grundades och som dessutom erbjuder sina kunder ett mer prisvärt alternativ i en annars traditionell industri. Vi ser en stor potential i att utveckla bolaget vidare tillsammans med Roberth Risberg och Peter Jakobsson" säger Kristina Patek, Partner på Scope Capital.

Sedan starten har Skruvat.se haft över 200,000 nöjda kunder i Sverige och är nu väl positionerade för att växa sin verksamhet i resterande delar av Skandinavien.

"Vi är väldigt glada att vi har nått denna överenskommelse med Scope och att vi kan fortsätta vår resa mot att bli det självklara valet för reservdelar i hela Skandinavien. Vi ser signifikant tillväxtpotential de kommande åren och är nu väl positionerade för att driva utvecklingen vidare i vår industri" säger Roberth Risberg, VD på Skruvat.se.

Villkoren för affären har inte offentliggjorts.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Kristina Patek, Partner, Scope, +46 (0) 8 50 60 62 00, kristina.patek@scope.se
Peter Jakobsson, Ordförande, Skruvat.se, +46 (0) 70 7579975, peter.jakobsson@skruvat.se

Om Scope
Scope är ett riskkapitalbolag, som tillsammans med entreprenörer investerar i nordiska tillväxtbolag med attraktiva affärsmodeller. Som aktiv ägare samarbetar Scope med ledningen i bolagen för att bygga företag med global och hållbar tillväxt. Scope förvaltar idag tre fonder med ett sammanlagt kapital som överstiger 190 miljoner euro. För ytterligare information, besök www.scope.se.

Om Skruvat.se
Skruvat.se grundades 2008 och är idag Skandinaviens största återförsäljare av bildelar på nätet med flera tusen kunder varje vecka. Skruvat.se erbjuder högkvalitativa reservdelar till bilar till reducerade priser. För ytterligare information, besök www.skruvat.se.

Taggar: