ATG ansluter till Scout Gaming nätverk

Operatören kommer att lansera med en Champions League Knockout Tournament med en garanterad prispott om 2,5 miljoner kr

ATG, har blivit den senaste operatören att gå med i Scout Gaming Network och kommer från och med idag att erbjuda sina kunder chansen att delta i ett brett utbud av fantasy sport turneringar med prispotter.

Detta inkluderar en garanterad Champions League-knockoutturnering om 2 500 000 kr där totalvinnaren får ett minimipris på 500 000 kr. Lanseringen inkluderar även ett antal engelska Premier League-tävlingar med kombinerade priser på mer än 1 000 000 kr bara under den första veckan.

Enligt avtalet kommer ATG också att gå med i Scout Gamings växande nätverk av turneringar och kommer gradvis att lägga till fler dagliga och säsongslånga fantasytävlingar över fler sporter och ligor för att i slutändan tillhandahålla ett omfattande fantasy sport erbjudande till sina kunder.

Scout Gaming har vuxit fram som den ledande B2B-leverantören av dagliga fantasy-, sport- och fantasysportspelsprodukter med sitt växande nätverk av operatörspartners som kan utnyttja sin skala och omfattning för att erbjuda spelare turneringar och tävlingar med de största prispotterna i världen.

Andreas Ternström, VD på Scout Gaming Group, kommenterar: "Vi är glada över att kunna lägga till ATG i Scout Gaming Network och för att dess spelare ska kunna tävla i några av de mest spännande och intensiva fantasy sport turneringar med prispotter."

"Genom att lansera fantasysporter till sina spelare kan ATG leverera ett enormt mervärde samtidigt som de sticker ut från sina rivaler. Fantasy har visat sig ta spelarnas underhållning och njutning till nästa nivå, vilket resulterar i större engagemang och i slutändan högre livstidsvärden."

Christian Erlandsson, Head of Sports Betting på ATG, kommenterar: “Vi har vuxit snabbt sedan lanseringen av sportsbetting för bara tre år sedan. Fantasy sport förbättrar vårt totala erbjudande, och vi är glada över att kunna lägga till det.”

Andreas Ternström, Verkställande Direktör
Tel: +46 706 770 660

Niklas Jönsson, Finanschef
E-mail: niklas.jonsson@scoutgaminggroup.com

OM SCOUT GAMING
Scout Gaming Group AB (publ) är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta. För mer information om bolaget, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com. Scout Gaming Group AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är Redeye AB. Kontaktuppgifter: Certifiedadviser@redeye.se, +46 (0)8 121 576 90.