Ingår avtal med Apple iSports

Scout Gaming Group, vidare ”SGG” eller ”bolaget”, har ingått avtal med leverans av bolagets Fantasy Sport samt sportsboks produkter till det australiska spelföretaget Apple iSports Inc.

Apple iSports primära marknad är Australien men bolaget har även licens för sportsbetting i delstaten North Dakota i USA. Produkten är planerad till att lanserad till första kvartalet 2023.

Niklas Jönsson t.f VD för SGG kommenterar, ”Att vi får möjligheten att leverera hela vårt produktutbud till en kund på en marknad som vi tidigare ej har verkat känns väldigt positivt. Även att göra en första leverans av en sportsbok utifrån kundens önskemål kommer vara värdefullt för diskussioner med framtida kunder.

Niklas Jönsson, Finanschef och tf VD
E-mail: niklas.jonsson@scoutgaminggroup.com

Scout Gaming Group AB (publ) är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports och Sportsbetting. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har säte i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta. För mer information om bolaget, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com. Scout Gaming Group AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är Redeye AB.