Ledningen ökar sina innehav i Scout Gaming

Scout Gaming har informerats om att flertal personer i ledningen har utökat sina befintliga aktieinnehav under förra veckan.

Det samlade ägandet hos insynspersoner i styrelse, ledningen och personal samt dess närstående, uppgår till drygt 25% av kapitalet.

”Det är glädjande att det finns en stark intern tro på det vi gör. Vi är än så länge väldigt tidigt i den kommersiella landvinningen av den europeiska daily fantasy sports-marknaden för spel om pengar. En marknad vi till stora delar själva bygger”, kommenterar Scout Gamings vd, Andreas Ternström.

Billy Degerfeldt, finanschef & investor relations
Tel: +46 707 581 668
E-mail: billy.degerfeldt@scoutgaminggroup.com

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv och Malta. För mer information om bolaget, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com. Scout Gaming är noterat på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är Redeye AB. Kontaktuppgifter: Certifiedadviser@redeye.se, +46 (0)8 121 576 90.