Scout Gaming förstärker distributionen med NSoft-affär

Scout Gaming har ingått ett avtal som ytterligare utökar distributionsnätet för Scouts produkter. Avtalet avser distribution av Scout Gamings fullständiga produktportfölj.

"Att snabbt få ut våra produkter till marknaden är vårt huvudfokus för tillfället, således är jag glad att presentera denna affär. NSoft kommer att bidra till vårt nätverk och kommer också att distribuera våra kommande produkter" kommenterar Scout Gamings vd, Andreas Ternström

Integrationen mot Nsoft förväntas vara färdigställd i senast vid utgången av 2019.

"Vi är glada att kunna erbjuda Fantasy Sports i vår produktportfölj. Det är en produkt som kommer att få ökande betydelse under de kommande åren och kompletterar vår egen produktportfölj väl. Scout Gaming är för närvarande marknadsledande och erbjuder det största nätverket. Därför var vårt val av leverantör lätt ", säger Davor Konjevod, Regional Sales Manager på NSoft.

Om NSoft
Nsoft erbjuder högkvalitativa mjukvarulösningar för spel- och spelindustrin, inklusive plattform, virtuella spel, sportsbook och lotterier. En kombination av bra produkter, bra människor och en bra kultur spelar en nyckelroll i vår tillväxt. Vi värdesätter starka och långsiktiga partnerskap för vidareutveckling, således gick vi samman med världens ledandesportdataleverantör - Sportradar. Det innebär att våra produkter finns tillgängliga via Sportradar säljkanaler.

Om Scout Gaming
Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports och poolspel. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har 80 anställda och har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta. För mer information om bolaget, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com. Scout Gaming är noterat på Nasdaq First North.