Scout Gaming Group blir ny Fusion-partner™ till Pariplay

Nytt partnerskap för att erbjuda unika fantasy sporter vertikalt till plattformserbjudandet

Scout Gaming Group är ny studiopartner på Aspire Globals Pariplay Ltd, den ledande aggregator- och innehållsleverantören, som stärker Fusion-plattformen™.

Scout Gaming ger spelarna den ultimata fantasy sport upplevelsen och partnerskapet kommer att se Pariplay berika sitt erbjudande med en unik och engagerande produktsvit.

Scout Gaming erbjuder ett brett urval av speltyper och en komplett serie sporter med möjlighet att lägga till andra evenemang på begäran. Leverantören erbjuder också det enda globala nätverket för fantasisporter, vilket ger en stor gemenskap av aktiva slutanvändare och stora kontantpriser.

Scout Gaming är det senaste tillskottet till Pariplays expanderande Fusion-erbjudande™ som nu består av över 12 000 spel från över 70 leverantörer samt en serie av backoffice-, konverterings- och retentionsverktyg som ökar spelarens värde.

Andreas Ternström, VD för Scout Gaming Group, säger: "Pariplays aggregeringsplattform är väletablerad som marknadsledare och vi är glada över att bli en pålitlig distributionspartner. Denna affär kommer att se oss nå framstående operatörer på viktiga reglerade marknader och kommer att driva vår tillväxt som leverantör av fantasisportupplevelser."

"Fusion-plattformen™ påskyndar integrationsprocessen avsevärt och gör det möjligt för oss att leverera våra produkter snabbare."

Callum Harris, director of partnerships på Pariplay, säger: "Genom detta partnerskap med Scout Gaming Group lägger vi till en ny vertikal och en unik produktuppsättning till vårt plattformserbjudande, som är trogen vårt uppdrag att tillhandahålla ett brett utbud av innehåll till våra operatörspartners.

"Fantasy sporter har en stark följarskara runt om i världen och Scout Gamings erbjudande på detta område är oöverträffad. Vi är mycket glada över att välkomna dem som ny Fusion-partner™ och att ytterligare diversifiera vårt erbjudande med deras spännande lösning."

Andreas Ternström, Verkställande Direktör
Tel: +46 706 770 660

Niklas Jönsson, Finanschef
E-mail: niklas.jonsson@scoutgaminggroup.com

Scout Gaming Group AB (publ) är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta. För mer information om bolaget, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com. Scout Gaming Group AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är Redeye AB. Kontaktuppgifter: Certifiedadviser@redeye.se, +46 (0)8 121 576 90.

Om Pariplay Ltd.

Pariplay är en ledande aggregator och innehållsleverantör, grundad 2010. Leverantören erbjuder innovativa produkter som Fusions™ aggregeringsplattform och Ignite studios utvecklingsprogram. Pariplays Fusion-aggregeringsplattform™ innehåller tusentals spel från branschens ledande spelutvecklare och en serie konverterings- och retentionsverktyg som förbättrar spelarens värde.

Pariplay är nu en del av Aspire Global Group och har kontor i Malta, Israel, Bulgarien, Gibraltar och Indien och är licensierat och reglerat av Gibraltar Gambling Commission, MGA, UKGC, Romanian National Gambling Office och New Jersey DGE, West Virginia Lottery och Michigans MGBC.

Som B2B-leverantör av RNG-spel tar Pariplay ansvarsfullt spelande på största allvar och har implementerat policyer och verktyg inom sina system för att tillhandahålla branschledande underhållning på ett socialt ansvarsfullt sätt. Läs mer på www.pariplayltd.com.