Scout Gaming ingår avtal med marknadsledande CIS-operatören Parimatch

Scout Gaming har ingått avtal med en av de marknadsledande operatörerna i CIS-regionen, Parimatch. Bolaget avser att lansera Scout Gamings Daily Fantasy Sports-produkt.

Partnerskapet kommer efter att det tillkännagavs att den ukrainska presidenten har undertecknat en ny proposition för att legalisera spel i Ukraina och börja utfärda lokala licenser.

Parimatch som är grundat i Ukraina 1994, avser att bygga vidare på sitt arv för att bibehålla en ledande position på sin hemmamarknad. Bolaget förväntas bli en av de första operatörerna som ansöker om och tilldelas en lokal licens i Ukraina.

”Vi är mycket nöjda med att ingå ett avtal med en av de absolut största operatörerna i CIS-regionen. Vi är imponerade av hur teamet på Parimatch har utvecklat sin verksamhet under de senaste åren och vi är glada att ytterligare stödja deras tillväxt med att erbjuda vår fulla produktportfölj. Scout Gaming arbetar för närvarande intensivt med att ingå avtal med marknadsledande operatörer runt om i världen, detta är ett ytterligare ett steg i rätt riktning”, kommenterar Scout Gamings vd, Andreas Ternström.

”Vi utvärderar ständigt vårt produktutbud och är mycket glada över att kunna erbjuda den marknadsledande Fantasy-produkten till våra kunder inom en snar framtid. Scout Gamings spel kommer att utvidga vårt redan mycket framgångsrika sporterbjudande och vi ser fram emot ett långsiktigt framgångsrikt samarbete ", kommenterar Parimatchs vd, Sergey Portnov.

Samtidigt som affären förväntas ha en begränsad inverkan på Scout Gamings intäkter under 2020, har partnerskapet potential att ha en måttlig till hög inverkan på intäkterna 2021 och framåt.

Om Parimatch
Parimatch förenar teknik, affärer och sport för att leverera sömlös underhållning kännetecknande av innovation. Bolaget grundades 1994 och har vuxit till att bli en av de största operatörerna i Europa och CIS, därutöver fortsätter Parimatch att utforska nya marknader att göra entré på. Verksamheten bygger på ett ”digital first mindset” och eftersträvar att konstant utveckla och förbättra kvaliteten på dess kundupplevelse, som återfinns i 60 länder över hela världen. Parimatchs varumärkesambassadörer inkluderar bland andra Conor McGregor, Mike Tyson, Petr Yan och Shevchenko-systrarna. Bolaget är också titelsponsor för det populära esports-teamet Virtus.pro och är den exklusiva bettingpartnern till UFC i CIS-regionen.

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta. För mer information om bolaget, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com. Scout Gaming är noterat på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är Redeye AB. Kontaktuppgifter: Certifiedadviser@redeye.se, +46 (0)8 121 576 90.

Denna information är sådan som Scout Gaming är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersons försorg, den 12 augusti 2020, klockan 16.00 CET.