Scout Gaming ingår avtal med Meridianbet

Scout Gaming har ingått ett avtal med en av de marknadsledande operatörerna på Balkanhalvön, Meridianbet - vilket ger Meridianbet tillgång till Scout Gamings hela produktportfölj. I enlighet med avtalet kommer Scout Gamings produkter att lanseras på Balkan för första gången genom Meridianbets retailverksamhet i Serbien, Montenegro och Bosnien och Hercegovina - samt online.

Meridianbet har en stark position på Balkan och är en av de tre största operatörerna i regionen som omfattar Serbien, Montenegro och Bosnien/Hercegovina. Detta kommer att vara första gången som Scout Gamings prisbelönta Daily Fantasy Sports-produkt kommer att finnas tillgänglig i Balkan-regionen.

Integrationen förväntas starta under november och produkten förväntas rullas ut under början av nästa år.

”Vi fortsätter att bygga ut vårt nätverk av marknadsledande operatörer i global skala. Meridianbet passar perfekt in bland dessa, efter att ha hållit sig i framkant av den starka utvecklingen på Balkanhalvön i över 30 år. Vi är särskilt stolta över att för första gången erbjuda vår unika spelupplevelse i den här regionen, kommenterar Scout Gaming CCO, Joakim Renman.

”Vi har sett att Fantasy-marknaden tar fart i Europa och vill säkerställa att vi håller oss i framkant av denna utveckling. Genom att förse våra kunder med Scouts produkter uppfyller vi vårt löfte om att ha den bästa upplevelsen på marknaden. Vi ser enorma tillväxtmöjligheter för detta ganska nya sportunderhållningsformat och är säkra på att det kommer att tas emot väl av kunderna, kommenterar Meridianbet VD, Zoran Milosevic.

”Scouts meriter och professionella tillvägagångssätt gör att vi kan utöka vårt sportutbud i betydande utsträckning. Vi är säkra på att dessa evenemang kommer att tilltala våra kunder då vi erbjuder dem högkvalitativt konkurrenskraftig DFS blandat med player performance-betting som ger en fantastisk spelupplevelse både online och i våra butiker ”, kommenterar, Vladimir Stamenic, produktchef på Meridianbet.

Joakim Renman, CCO
Tel: +46 709 93 13 73
joakim.renman@scoutgaminggroup.com

Om Meridianbet
Meridianbet grundades i Europa 2001 och är en väletablerad sportspel- och spelkoncern som för närvarande verkar i 18 länder i Europa, Afrika och Latinamerika. Meridianbet verkar genom 993 spelbutiker och online och är främst fokuserat på sportspel, samtidigt som de tillhandahåller olika kasinospel och andra fasta odds-spel. Meridian verkar nästan uteslutande på reglerade marknader och de ledande marknaderna är Serbien, Cypern, Montenegro, Bosnien och Hercegovina, Tanzania och Malta. Meridianbet har för närvarande cirka 1 500 anställda.

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports och poolbetting. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har cirka 90 anställda och har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta. Scout Gaming är noterat på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är Redeye AB. Kontaktuppgifter: Certifiedadviser@redeye.se, +46 (0)8 121 576 90.