Scout Gaming ingår avtal med NetEnt

Scout Gaming har tecknat ett distributionsavtal med NetEnt, vilket kommer att ge NetEnt’s kunder tillgång till Scout Gamings hela produktutbud. Scout Gaming integreras för närvarande på på NetEnts plattform och kommer att bli tillgängligt för NetEnt-kunder.

NetEnt är en av de ledande aktörerna i branschen och har över 200 integrerade B2C-operatörer på sin plattform.

"Jag är stolt över att vi som utvalda Fantasy Sports- och" Player Performance Odds "-leverantör kan göra den här affären med NetEnt, som utökar sin verksamhet till att även omfatta distribution. Det är ett banbrytande avtal och ett tydligt tecken på NetEnts innovationsförmåga.

Detta innebär att våra produkter når operatörer och slutkonsumenter på kortast möjliga tid då den större delen av integrationen redan kommer att finnas på plats.

NetEnt har en global räckvidd och många av våra mest prioriterade kunder kan hittas i deras distributionsnätverk, ”kommenterar Scout Gamings vd, Andreas Ternström.

“Scout Gaming är ett bra tillskott till NetEnt Connect. Den typen av innehåll som de står för ligger helt i linje med vår ambition att bredda vår portfölj och addera spel som varken NetEnt eller Red Tiger tillhandahåller. Vi ser fram emot att tillhandahålla Scout Gamings spel till våra anslutna operatörer.”, kommenterar NetEnts Director of NetEnt Connect, Rob Fell.

Avtalet är strategiskt viktigt för Scout Gaming. Avtalet förbättrar möjligheterna för nya affärer och minskar tiden från undertecknande av avtal till lansering.

Om NetEnt
NetEnt AB (publ) är ett ledande företag inom digital underhållning som tillhandahåller premiumspellösningar till världens mest framgångsrika operatörer. Sedan starten 1996 har NetEnt varit en pionjär när det gäller att tillhandahålla marknaden med spännande spel på en banbrytande plattform. NetEnt är noterade på NASDAQ Stockholm (NET – B) och har 1 000 anställda i Malta, Stockholm, Kiev, Krakow, Göteborg, Gibraltar och New Jersey. www.netent.com.

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta. För mer information om bolaget, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com. Scout Gaming är noterat på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är Redeye AB. Kontaktuppgifter: Certifiedadviser@redeye.se, +46 (0)8 121 576 90.

Denna information är sådan som Scout Gaming är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, den 4 februari 2020, klockan 08.45 CET.

Taggar: