Scout Gaming ingår avtal med Norsk Tipping

Efter att ha valts ut som leverantör har Scout Gaming ingått ett avtal med Norsk Tipping, den statligt kontrollerade exklusiva licensinnehavaren i landet.  Norsk Tipping får tillgång till Scout Gamings hela produktportfölj.

Den slutgiltiga affären kommer efter att Scout Gaming förra månaden meddelade resultatet av en offentlig anbudsprocess. Lansering förväntas under första halvåret 2020. Avtalet förväntas ha en väsentlig påverkan på Scout Gamings intäkter.

E-mail: andreas.ternstrom@scoutgaminggroup.com.

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta. För mer information om bolaget, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com. Scout Gaming är noterat på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är Redeye AB. Kontaktuppgifter: Certifiedadviser@redeye.se, +46 (0)8 121 576 90.

Denna information är sådan som Scout Gaming är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, den 14 februari 2020, klockan 16.00 CET.

Om oss

Scout Gaming Group är en ledande plattformsleverantör av Daily Fantasy Sports-spel. Bolaget tillhandahåller skräddarsydda anpassade nätverksspel för spel- och mediabolag. Koncernens huvudkontor ligger i Stockholm, Sverige och det operationella kontoret ligger i Bergen, Norge. Bolaget har även ett eget statistikcenter i Lviv, Ukraina samt ett försäljningskontor förlagt på Malta. Koncernen sysselsätter cirka 50 medarbetare, från utvecklare, designers, QA, affärsutvecklare till projektledare och försäljningsorganisation. Scout Gaming strävar efter att ge sina kunder chansen att erbjuda slutanvändarna den bästa möjliga spelupplevelsen.