Scout Gaming ingår omnikanal-avtal med Allbet

Scout Gaming Group har ingått ett omnikanal-avtal med Allbet för att leverera bolagets spelplattform. Allbet är verksamt både online och landbaserat på den licensierade namibiska marknaden.

Avtalet ger Allbet full tillgång till Scout Gamings DFS-plattform som gör det möjligt för dem att erbjuda en komplett Daily Fantasy Sports-lösning till sina kunder.

Allbet har en historia av att driva landbaserade speloperatörer i regionen sedan 2001 under varumärket Bandits Gambling och har därmed byggt en stark lokal närvaro. Deras nylanserade online-märke Allbet förväntas integreras under det första kvartalet 2020. Scouterbjudandet förväntas integreras i deras landbaserade verksamhet efter det.

”Jag är glad att nå en överenskommelse med vår andra afrikanska klient. Vår första kund på kontinenten - Betway - lanserades nyligen framgångsrikt och det känns fantastiskt att följa upp med Allbet. Allbet har visat ett starkt resultat i deras landbaserade verksamhet och jag är mycket glad över att bli utvald som deras leverantör när de gör sitt intåg på onlinemarknaden", kommenterade VD för Scout Gaming, Andreas Ternström.

”Vi utvidgar vår verksamhet till att också innefatta online. Vi ville ha ett komplett produktbjudande och beslutade oss för att inkludera Fantasy Sports. Det var tydligt att Scout Gaming är marknadsledare, både vad gäller marknader, sport och spelformat såväl som tillgängliga prispooler”. kommenterade Andre Botha, Managing Director på Allbet.

Om Allbet
Grundarna av bolaget började att leverera spelmaskiner till en landbaserad verksamhet i Windhoek. De var de första operatörerna som introducerade videoslotsmaskiner på den landbaserade spelmarknaden i Namibia och förblir idag den ledande landbaserade operatören i landet.

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta