Scout Gaming lanserar Esport

Scout Gaming lanserar Esport i sitt nätverk av partners. Initial utrullning har påbörjats och väntas utökas under kommande veckor.

Scout Gaming avser att lansera Esport till sin fulla kundbas i närtid och därmed öka räckvidden för sina produkter och tillgängliggöra den snabbt växande Esport-marknaden för sina B2B-partners. Slutanvändare på Scouts nätverk kommer att kunna avnjuta spel på Esport i Scouts prisbelönta Fantasy Sports-turneringar, såväl som nya och kommande spelinnovationer såsom Player Matchup, Player Performance Odds och det kommande sports jackpot-spelet.

Scout Gamings plattform kommer att stödja en bred uppsättning Esporter, däribland populära titlar såsom FIFA, NBA 2K, Virtual Formula 1, CS:GO, LoL och DOTA2. Spel på Esport via Scouts plattform är för närvarande tillgängligt via ett flertal partnersajter, däribland Fanteam.com, Bethard.se, Stoiximan.gr samt Strendus.com.mx med ytterligare lanseringar planerade för kommande veckorna. Parallellt kommer antalet spelbara events och sporter att systematiskt utvidgas för att tillgodose efterfrågan.

”Vi har letat efter den optimala tidpunkten för att lansera vår Esports-portfölj. Eftersom traditionella sporter över hela världen befinner sig i tillfällig lockdown är tidpunkten just nu optimal. Efter några inledande tester av Esports Fantasy- och Esport Player-performance-odds, med goda resultat, är vi glada för lanseringen ”, kommenterar Scout Gamings vd, Andreas Ternström.

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta. För mer information om bolaget, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com. Scout Gaming är noterat på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är Redeye AB. Kontaktuppgifter: Certifiedadviser@redeye.se, +46 (0)8 121 576 90.