Scout Gaming lanserar EURO 2021-säsongspel med 1,15 MEUR i prispotten

Scout Gaming har lanserat den största turneringen, mätt som garanterad prissumma, i bolagets historia hittills. Under det stundande EM-slutspelet kommer operatörer och deras kunder i Scout Gamings nätverk att ha möjlighet att konkurrera om en prissumma uppgående till 1,15 MEUR.

Tävlingen kommer att pågå under hela mästerskapet i juni och juli. Första pris uppgår till hela 230 000 Euro. Det kommer också att finnas ytterligare dagliga och veckovisa fantasy-turneringar tillgängliga under mästerskapet.

“Vi förväntar oss att den totala prispotten för fantasyspel i Scout Gaming Network (SGN) kommer att överstiga 2 miljoner euro under mästerskapet och vi är nöjda med turneringsstrukturen, reglerna och formaten vi planerar att erbjuda under sommaren.

För våra partners kommer detta att ge dem ett starkt avstamp för att starta uppbyggnaden inför EURO 2021. För de som också har våra exklusiva ”player performance”-odds, kommer vi att tillhandahålla odds och marknader för många spännande spel som endast är tillgängliga via Scout Gaming-plattformen, till exempel:

• Odds på spelare att få flest fantasypoäng i gruppspelet

• Odds på spelare att få flest fantasypoäng i hela mästerskapet

• Odds på spelare att få flest fantasypoäng per spelvecka

• H2H och 3, 4, 5 dueller

• Över / under x fantasy-poäng per match, samt dueller i spelet

• Pick’em Jackpot-spel med fantasy-spelare istället för matcher

• Flertalet match-dueller fokuserade på spelare

Vi ser fram emot sommaren och det intresse som förväntas skapas runt denna turnering. Vi är fortfarande väldigt tidigt i den europeiska DFS-trenden, men jag är glad och mycket stolt över att äntligen kunna erbjuda den europeiska publiken större prissummor ”, kommenterar Andreas Sundal, CPO och medgrundare, Scout Gaming.

Andreas Sundal, Chief Product Officer och medgrundare
Tel: +47 40850013
andreas.sundal@scoutgaminggroup.com

Scout Gaming Group är ren prisbelönt licensierad och reglerad leverantör av B2B-Fantasy Sports & Betting. Bolaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning supporterad av sportspels-innovationer såsom Player Matchups, Player Odds & Pick’em Jackpot. Scout Gaming-plattformen (SGP) har stöd för alla stora sporter och ligor samt levererar en unik realtidsbaserad underhållningsupplevelse. Koncernen har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Scout Gaming är noterat på Stockholm Nasdaq First North Growth Market
och bolagets Certified Adviser är Redeye AB. Kontaktuppgifter: Certifiedadviser@redeye.se, +46 (0)8 121 576 90.