Scout Gaming lanserar fantasy sport-affiliation genom dreamsport.com

Scout Gaming har framgångsrikt lanserat sin fantasy-programvara i ett free-to-play-mode på dreamsport.com, som helägs av Scout Gaming.

Alla Scout Gamings produkter finns tillgängliga på dreamsport.com; Fantasy-turneringar, Sportsbook, Spelarodds, Matchups, Pick'em-jackpot-spel och Predictor-spel. Användare registrerar sig endast med sitt telefonnummer och får dreamsport-coins att spela för.

”För att optimera det underliggande värdet av vår programvara har vi beslutat att gå vidare med att lansera dreamsport.com. Det är också vi som bygger hela DFS-marknaden i Europa, och därför ligger det i vårt intresse att hjälpa våra kunder att nå ut till slutanvändarna, vilket vi menar att dreamport.com kommer att göra.

Hos våra lanserade B2B-kunder har vi också identifierat ett särskilt stort värde hos slutanvändare som engagerar sig i vårt produktutbud, vilket ur ett affiliation-perspektiv har gjort det möjligt för oss att ta tillvara på ytterligare en affärsmöjlighet för koncernen som helhet. ”, Kommenterar Scout Gamings CPO och Medgrundare Andreas Sundal.

Affiliate-avtal med över 15 brands hos ett flertal operatörer i över 100 länder där free-to-play-användare återfinns har undertecknats, några av affiliate-avtalen avser redan befintliga B2B-kunder hos Scout, där dreamsport-användare kommer att exponeras för strategiska konverteringsmöjligheter som möjliggör för dem att spela Scout-spel för riktiga pengar alternativt slussas till partnerprodukter där den möjligheten finns.

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv och Malta. För mer information om bolaget, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com. Scout Gaming är noterat på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är Redeye AB. Kontaktuppgifter: Certifiedadviser@redeye.se, +46 (0)8 121 576 90.