Scout Gaming lanserar med den afrikanska licensinnehavaren av operatörsvarumärket Betway

Scout Gaming lanserar Fantasy Sports hos operatören Betway, initialt för den afrikanska marknaden med licensinnehavaren för Betway i Afrika. Betway grundades 2006 och är bland de ledande globala operatörerna och verkar för närvarande under lokala licenser i ett antal jurisdiktioner.

Betways afrikanska licensinnehavarpartner har fått tillgång till Scout Gamings fulla produktportfölj och kommer att lansera under de kommande veckorna.

"Vi är stolta över att Betways afrikanska licenspartner valde oss som deras Fantasy Sports-partner. De har snabbt blivit marknadsledare i regionen, och vi ser fram emot att stödja dem när de expanderar," kommenterar Scout Gamings vd, Andreas Ternström.

Avtalet förväntas inte ha någon väsentlig inverkan på Scout Gamings intäkter under 2019 men har potential att ha en betydande effekt på intäkterna under kommande år, beroende på hur snabbt utrullningen sker i regionen.

E-mail: andreas.ternstrom@scoutgaminggroup.com.

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta. För mer information om bolaget, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com. Scout Gaming är noterat på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är Redeye AB. Kontaktuppgifter: Certifiedadviser@redeye.se, +46 (0)8 121 576 90.

Denna information är sådan som Scout Gaming är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, den 22 oktober 2019, klockan 08.00 CET.