Scout Gaming lanserar nytt jackpot tipping-spel

Scout Gaming har lanserat en ytterligare produkt till sin prisbelönta portfölj. Pick'em Jackpot-spelet kombinerar traditionell sportkunskap med en jackpot.

I Pick'em Jackpot-spelet ska spelaren välja utfallet i ett givet antal matcher (hem- eller bortalagsseger, oavgjort) tillsammans med att förutspå jackpotmatchens korrekta resultat – spelaren vinner om den gissar rätt på utfallen. Till exempel, om turneringen består av 13 matcher, behöver spelaren gissa rätt i 13, 12, 11 eller 10 matcher för att få del av utbetalningen. Om spelaren har maximalt antal rätt och även korrekt slutresultat i jackpotmatchen vinner spelaren även en jackpot.

”Det gläder mig mycket att presentera vårt senaste spel, som snart kommer att finnas tillgängligt för våra B2B-partners. Scout Gaming har ambitionen att revolutionera marknaden för sportspel och vårt mål är att ständigt öka vårt produktsortiment framöver. Vi har hittills upplevt kraftig tillväxt med vårt fantasy-erbjudande och detta bör ses som en utvidgning av vår produktportfölj till att omfatta ytterligare relevanta marknader och speltyper, kommenterar Andreas Sundal, CPO och medgrundare av Scout Gaming.

Andreas Sundal, CPO och medgrundare
Tel: +47 40850013
E-post: andreas.sundal@scoutgaminggroup.com

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Fantasy Sports och sportspels-produkter. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor genom ett inhouse-statcenter. Dessutom finns ett flertal andra sportrelaterade produkter tillgängliga i nätverket. Lokala sporter kan tillhandahållas på begäran. Koncernen har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Scout Gaming är noterat på Stockholm Nasdaq First North Growth Market.