Scout Gaming lanserar social sportsbook på den amerikanska marknaden

Den ledande leverantören av B2B-produkter för daily fantasy sports-, sportsbook- och fantasy -sportspel har ingått ett samarbete med Masters Cup Series.

Scout Gaming har debuterat på den amerikanska marknaden efter att ha ingått ett avtal med den nya sportligan, Masters Cup Series.

I det femåriga avtalet kommer Masters Cup Series att nyttja Scout Gamings Social Sportsbook-plattform, en ny produkt som har utvecklats specifikt för den amerikanska marknaden och som riktar sig till online- och detaljhandelsoperatörer samt till idrottsarenor och dylikt.

Scout Gamings Social Sportsbook-plattform låter Master Cup Series ta del av det snabbväxande sportspelssegmentet genom att erbjuda ett spel med låga inträdesbarriärer, ett nästa generationens "sportbettingliknande" upplevelse utan ett element av riktiga pengar. Genom en kombinationen av eget Player Account Management-system, prisbelönt B2B Daily Fantasy Sports-lösning och den nya Social Sportsbooken erbjuder Scout Gaming amerikanska aktörer en end-to-end-managerad sportunderhållningsprodukt.

Masters Cup tour är ett nytt sportevenemang som leds av branschlegenden och Hall of Fame pro-biljardspelaren, Rodney “Rocket” Morris. Evenemanget består av åtta professionella spelare som kommer att tävla i MCS Tour Stop-evenemang varje vecka. Spelarna kommer att samla poäng varje vecka, baserat på prestation, för att avgöra slutspelsposition, veckovinnare och övergripande Masters Cup -mästare.

Evenemanget kommer att sändas på nationell TV och erbjuder både live-betting på skärmen och nästa generations statistik. Förutom Scouts standardspel kommer fans också att kunna uppleva spel på evenemang som är direkt knutna till och utvecklade i samarbete med Masters Cup Series.

Partnerskapet med Scout kommer att göra det möjligt för sportfranchisen att ge fans och tittare ett sätt att engagera sig i sportspel 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan, samtidigt som det genererar betydande intäkter för serien.

Andreas Ternström, vd på Scout Gaming kommenterar: ”Vi är glada över att officiellt komma in på den amerikanska marknaden för första gången och att även kunna presentera ytterligare en produkt i portföljen, som kommer att lanseras med Masters Cup -serien.

"Vi har noteratett gap på marknaden som vi kan fylla och vi hoppas kunna lansera liknande partnerskap under de kommande månaderna och kvartalen."

Rodney “Rocket” Morris, vd på Masters Cup Series, kommenterar: ”Jag är exalterad över att ha ingått ett avtal med Scout Gaming och känner mig hedrad över att vara den första partnern för bolaget i USA. Scout Gamings Social Sportsbook är en fantastisk produkt som kommer att addera ett stort värde för serien.”

"Vår nya spännande turné och spel kommer säkert också att vara en stor tillgång för företaget, och Scouts rekord är oöverträffad i spelvärlden."

OM SCOUT GAMING
Scout Gaming Group är en mångfaldigt prisbelönt licensierad och reglerad premiumleverantör av B2B Fantasy Sports & Sportsbetting. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar sportunderhållnings-plattform där kärnan är den nätverksbaserade Fantasy Sports-lösningen (SGN) och en fullt managerad Sportsbook som kan skräddarsys efter marknadens behov, oavsett om det är riktiga pengar inom Fantasy Sports, oddsspel eller Free-to-Play. Teknik och verksamhet är till 100 procent helägda av Scout Gaming, har utvecklats från grunden och drivits internt - vilket möjliggör praktiskt taget vilken sport, liga eller spelformat som helst. Företaget har nåt flertal landvinningar i branschen, som världens största globalt poolade DFS-nätverk (SGN), Fantasy Matchups, Bet-on-my-team, Player Odds och världens första integrerade DFS- och Sportsbook-lösning, via en enda integration . Koncernen har 100+ anställda och har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina och Malta. Scout Gaming är noterat på Nasdaq First North Growth Market och Certified Adviser är Redeye AB. Kontaktuppgifter: Certifiedadviser@redeye.se, +46 (0) 8 121 576 90.

Masters Cup Series (MCS)
Masters Cup Series (MCS) är en biljardtour med ett revolutionerande nytt poängsystem, skapad av Rodney "Rocket" Morris. Executive -teamet, baserat i Oklahoma, har ett gott renomme i biljardindustrin. Inte bara kommer det nya poängsystemet att ge spänning till spelet, det kommer också att öppna spelet för tusentals fler spelare och lösa decennier långa problem för samhället. MCS kommer att sändas och streamas och använda AR/VR -upplevelser samt licensierade spel-, spel- och fantasysporter för att skapa en kontinuerlig engagemangsloop med sina kunder. MCS har samarbetat med 21 Lakes Productions och GhostDawg Consulting för idéer och utförande inom sändnings- och spelområdena.