Scout Gaming nominerat till "Rising Star in Sports Betting Innovation" på SBC Awards

Scout Gaming har nominerats till "Rising Star in Sports Betting Innovation" på SBC Awards som ett resultat av nyligen lanserade produkter och nya partnerskap.

”Vi är glada att vi uppmärksammas för våra innovativa ansträngningar, i samband med att vi har accelererat vår ambition om att förnya sportsbetting. Vi har under det senaste året utvecklat världens första integrerade Sportsbook & Fantasy-produkt. Som komplement till vårt ursprungliga fantasy-sportbjudande levererar vi nu vårt expected fantasy points-system som förser marknaden med spelarodds samt H2H-spelardueller för fotboll, cricket, baseboll bara för att nämna några sportert", kommenterade Joakim Renman, CCO för Scout Gaming .

SBC Awards genomförs för sjätte året och uppmärksammar de allra bästa inom sportspel. Utmärkelserna belönar prestationer hos operatörer, affiliates, liksom leverantörer i ett bredare perspektiv inklusive betalningar, marknadsföring, plattformsleverantörer och data.

Joakim Renman, Chief Commercial Officer
Tel: +46 709931373
Email: joakim.renman@scoutgaminggroup.com

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports och poolbetting. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta. För mer information om bolaget, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com. Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market.