Scout Gaming utökar distributionskapacitet och produkterbjudande

Scout Gaming har ingått två avtal som ytterligare utökar distributionsnätet för Scouts produkter. De två avtalen är med Inplaynet och Ultraplay, som båda är plattformsleverantörer. Avtalen innebär distribution av Scout Gamings spelplattformsprodukter. Förutom Scouts Daily Fantasy Sports-plattform, avser att Inplaynet att vara den första som distribuerar Scouts nylanserade Fantasy Matchup-spel.

"Vi fortsätter att expandera vårt distributionsnät och adderar samtidigt nya produkter. Fantasy Matchup-spelet har nyligen lanserats på den indiska marknaden och förväntas bli en del av vårt standardutbud. Spelet består dueller mellan spelare och målet är att förutspå vem som vinner genom att få de mest fantasypoäng enligt det givna regelsättet. Vi stärker löpande vårt Fantasy-erbjudande genom att lansera ytterligare produkter”, kommenterar Scout Gamings vd, Andreas Ternström

Scout Gaming har etablerat det ledande globala B2B-nätverket för Fantasy Sports och det kommer nu att utökas. Scout Gamings produkter väntas integreras på respektive plattform senast under det tredje kvartalet i år.

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports och poolspel. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor. Koncernen har cirka 80 anställda och har huvudkontor i Stockholm, Sverige med utveckling och verksamhet i Bergen, Norge och Lviv, Ukraina. Försäljning, support och produktutveckling hanteras från kontoret på Malta. Scout Gaming är noterat på Nasdaq First North. För mer information om Scout Gaming, vänligen besök: www.scoutgaminggroup.com.