Fortsatt uppåt för svenska campingplatser – färska siffror, trender och framtidsspaningar

Den 22 april släpper SCR Svensk Camping årets statistik och nya rekordsiffror är att vänta. Välkommen på en djupdykning i de senaste trenderna och nyheterna inför säsongen, presenterade av SCR Svensk Camping och HRF Husvagnsbranschens Riksförbund. Ta en titt i husvagnar och husbilar som sticker ut och träffa campingföretagare som tar sikte på framtiden.

Presslunch
När: Onsdagen den 22 april kl 11.00- ca 13.00
Var: Operakällarens entresolvåning. Kökschefen Stefano Catenacci gör en personlig tolkning av sommarens campingmat. Entré via Operakällarens matsal.

På programmet:
Lars Isacson, vd SCR Svensk Camping, presenterar årets statistik. Campingplatser är Sveriges största semesterboende, men vilka områden ökar mest, vilka är gästerna och hur vill de bo? Vad säger årets siffror om framtiden för campingnäringen?

Tomas Haglund, ordförande HRF, berättar om den senaste utvecklingen för husvagnar och husbilar och om vilka trender som gäller på kort och lång sikt.

Tom Sibirzeff, vd Nordic Camping & Resort, berättar om utvecklingen för en av branschens största aktörer och om hur nya gäster nås bland annat genom investeringar i ställplatser.

I Kungsträdgården finns husvagnar och husbilar uppställda för inspiration och bilder. Här finns lyx och budget, rymligt och kompakt, modernt och retro. Passa också på att boka in en reportageresa för att testa Sveriges semesterfavorit nummer ett.

OSA senast den 14 april till elin.west@varprbyra.se, 073 350 26 25.