Stortavlor på 64 campingplatser sommaren 2011: Campingplatser ny marknad för reklam

Nu lanseras ett nytt utomhusmedia, Holiday Impact, med stortavlor på Sveriges största campingplatser. Camping är Sveriges ledande semesterform med över 15 miljoner gästnätter per år, och campingbesökarna är en köpstark målgrupp.

– Med Holiday Impact erbjuder vi våra annonsörer en ny kanal som når som når svenska och internationella gäster när de är på semester, och extra mottagliga för kommunikativa budskap, säger Martin Juhos, marknads- och kommunikationschef på SCR.

Holiday Impact är ett helt nytt annonspaket, med stortavlor på 64 av landets största campinganläggningar. På varje campingplats finns åtta exponeringsytor. Bakom konceptet står Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation, SCR, som sedan tidigare säljer annonser både i katalog, på camping.se och i nyhetsbrev.

– Nu breddar vi vårt utbud för annonsörer, vilket är ett naturligt steg i takt med att allt fler svenskar upptäcker camping som semesterform, säger Martin Juhos.

Köpstark målgrupp i husvagn och husbil

Många annonsörer har länge sökt en kanal för att nå semesterlediga svenskar på bred front. Holiday Impact har en målgrupp där 59 procent bor i villa/radhus, 49 procent har hemmaboende barn och 50 procent är i åldern 30-49 år

– Vi tror att Holiday Impact är högintressant för annonsörer inom livsmedelsbranschen, men även för andra konsumentprodukter. Dessutom har ju alla som bor på campingplatsen bil, så alla varumärken som vill nå fordonsägare har en ny given exponering i Holiday Impact, säger Camilla Dahlgren på Tivity.

Ansvariga för konceptutveckling och paketering av Holiday Impact är kommunikationsbyrån Tivity.

För mer information om annonspaketet, se www.holidayimpact.se

Camilla Dahlgren, försäljningsansvarig Tivity, 040-18 19 00, 0735-054494, camilla@tivity.se

Elin Undén West, Vår pr-byrå, 08-660 02 53, 0733-50 26 25, elin.unden@varprbyra.se