• scrive.com/

Digitalisaatio luo mahdollisuuksia – sähköinen allekirjoitus toimii aika- ja paikkariippumattomasti

Report this content

Digitalisaation kasvusta on puhuttu pitkään, eikä sen vauhti vaikuta laantuvan lainkaan. Monelle yritykselle digitalisaatio voi tuntua pakolliselta pahalta, mutta varsinkin kevät 2020 on opettanut sen, että digitalisaatio voi olla suuri mahdollisuus. Tulevaisuudessa se on välttämättömyys.

Pienille yrityksille digitalisaatio saattaa myös vaikuttaa kalliilta investoinnilta tai useammalta sellaiselta. Jos yrityksessä ei ole omasta takaa osaajia toteuttamaan tarvittavia ja vaadittavia työkaluja, voi digitalisaatio tuntua turhaankin isolta haasteelta.

Globaali toiminta vaatii aika- ja paikkariippumattomia työkaluja

Internet sellaisena kuin se nykyään käsitetään, on tuonut uusia mahdollisuuksia globaaliin kommunikointiin, kaupankäyntiin ja yritystoimintaan lähes 30 vuoden ajan. Tästä huolimatta kaikki yritykset eivät hyödynnä internetin mahdollisuuksia, osin myös siksi että niillä ei ole tietoa internetin ja digitalisaation tuomista työkaluista.

Yritykset tarvitsevat turvallisia, luotettavia ja vahvalla salauksella varustettuja työkaluja esimerkiksi sähköiseen allekirjoitukseen. E-allekirjoituksen avulla varmennetaan sähköisen asiakirjan sisältö sekä allekirjoittajan henkilöllisyys. Sähköisellä allekirjoituksella voidaan allekirjoittaa ja käsitellä sopimuksia ja muita dokumentteja missä tahansa maailman kolkassa ja millä laitteella tahansa.

Tämä palvelee ensisijaisesti niissä tilanteissa, kun sopimuksen laatijoilla ja allekirjoittajilla ei ole mahdollisuutta tavata toisiaan.

Scriven työkalut luovat uudet mahdollisuudet yritystoimintaan

Työnkulun automatisoinnin uranuurtajana tunnettu Scrive toimii erityisesti sähköisten allekirjoitusten ja digitaalisten tunnistusratkaisujen alueella. Scrive toimittaa ratkaisuja e-allekirjoittamiseen eri kokoisille yrityksille.

Scrive eSign on työkalu sopimusten automatisointiin. eSignin avulla voidaan lyhentää vasteaikoja viikoista minuutteihin, samalla kun konversioaste kasvaa. Se on myös monikanavainen, joten dokumenttien lähettäminen, allekirjoittaminen ja hallinnoiminen onnistuu missä tahansa ja millä laitteella tahansa.

Lomakeautomaation ansiosta palvelun käyttäjä voi digitalisoida itse täytettävät lomakkeet ilman integraatiota. Palveluun on sisäänrakennettu useita eID-vaihtoehtoja (sähköinen tunnistautuminen, vahva tunnistautuminen). Scrive eSign sisältää muun muassa BankID, NemID JA FTN/TUPAS -järjestelmät.

eSign-tuoteperheeseen kuuluvat myös eSign Online, sähköisen allekirjoittamisen portaali. Portaalissa yritys voi hallita kaikkia allekirjoitusprosessejaan yhdessä ja samassa paikassa.

eSign GO on puolestaan vallankumouksellinen ja järjestelmäriippumaton ratkaisu, jossa voidaan luoda sopimuksia ja dokumentteja kuten yrityksessä on totuttu. Sopimuksen sähköinen allekirjoitus luodaan Scriven tulostinajurin avulla. Sähköinen allekirjoitus voidaan jalkauttaa esimerkiksi yrityksen myymälöihin, jolloin kalliit investoinnit voidaan jättää tekemättä.

Lue lisää: Electronic signature with Scrive

Sähköinen allekirjoitus kuuluu EU:n eIDAS-asetukseen

Sähköinen allekirjoitus on yksi niin sanotuista sähköisistä luottamuspalveluista. Ne ovat toimintoja, joita käytetään sähköisten asiointipalveluiden luotettavassa toteuttamisessa. Sähköiset luottamuspalvelut ovat säädettyjä Euroopan Unionin eIDAS-asetuksessa ja Suomessa niitä valvoo Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin Kyberturvallisuuskeskus. Se myös myöntää niille hyväksytyn statuksen.

Muita sähköisiä luottamuspalveluita ovat esimerkiksi sähköiset aikaleimat, sähköiset rekisteröidyt jakelupalvelut ja verkkosivujen vahva todentaminen.

Scrive on Pohjoismaiden markkinajohtaja elektronisissa allekirjoitusratkaisuissa

Tukholmasta, Ruotsista lähtöisin oleva Scrive on toiminut 10 vuoden ajan.  Yritys on ollut jo pitkään Pohjoismaiden markkinajohtaja elektronisissa allekirjoitusratkaisuissa. Scrivellä on tätä nykyä asiakkaita yli 30 maassa.

Scriven tavoitteena on luoda digitalisaatiosta saavutettavaa ja kestävää. Scriven erityisosaaminen skaalattavassa digitalisaatiosta on yksi seikoista, jonka vuoksi se on valittu kumppaniksi eräille suurimmille pohjoismaisille ja kansainvälisille yrityksille.

Scrivellä on toimistot Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Vaikka yrityksellä ei ole tällä hetkellä toimistoa Suomessa, sen verkkosivut palvelevat täydellä suomen kielellä. Sivuilla on käytettävissä myös asiakaspalvelun suomenkielinen livechat.

Scriven yhteystiedot (Tukholman pääkonttoriin):

Scrive HQ

Osoite: