Seafire AB (publ) delårsrapport 1 2021: återsändning med korrigerad version

Seafires delårsrapport 1 2021 som publicerades den 28 april 2021 har korrigerats i kassaflödesanalysen (sidan 10).

Förändringar av korta skulder har minskat med 50,0 MSEK till -23,0 MSEK (tidigare 27,0 MSEK) och upptagande av lån ökat med 50,0 MSEK, från 27,5 MSEK till 77,5 MSEK. Efterföljande summeringseffekter samt texten om Kassaflöde på sidan 3 är även de justerade.

Övriga delar av rapporten, resultat- och balansräkning samt totalt kassaflöde under perioden är oförändrande.

Den uppdaterade delårsrapporten är bilagd detta pressmeddelande.

Delårsrapporten finns att tillgå i sin helhet på Seafireab.com/finansiell information

Denna information är sådan som Seafire AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående personers försorg, för offentliggörande den 4 maj 2021, kl 8.00

Seafire är en företagsgrupp inom industri, handel och tjänster som förvärvar och utvecklar mindre bolag i Sverige. Bolaget grundades 2016 och fokuserar på att förvärva lönsamma, mindre bolag med utvecklingspotential. Seafire har en portfölj med sex bolag och en omsättning proforma 2020 på ca 325 mkr. För mer information, besök www.seafireab.com. Bolagets Certified Advisor är Eminova Fondkommission AB, tel 08 684 211 00 och info@eminova.se.