Seafire AB (publ):s dotterbolag Nordbutiker lanserar på Amazon.se

Seafire AB (publ):s (”Seafire”) dotterbolag Nordbutiker i Sverige ABs (”Nordbutiker”) lanserar ett urval produkter från varumärkena Nitrox och Epsilon på Amazon.se. Lanseringen är den första på marknadsplatser utanför Nordbutikers egna webbutiker och är en del av en långsiktig strategi för att öka tillgängligheten och marknadskännedomen för Nordbutikers produkter.

Det känns både roligt och spännande att vara igång på Amazon.se. Vi börjar med en mindre del av sortimentet men kommer successivt att fylla på med fler produkter när vi lärt känna plattformen. Vi ser den här typen av marknadsplatser som en möjlighet att stärka vår marknadsposition och nå ut till fler kunder. Samtidigt är Amazon strategiskt viktigt eftersom det skulle kunna vara en möjlig väg att testa nya geografiska marknader i framtiden.”, säger Markus Pilebro VD på Nordbutiker.

Nordbutiker är en ledande e-handelsaktör på den nordiska marknaden för personliga elfordon med omsättning 2020 på över 120 MSEK och en EBITDA marginal på över 10%. Bolaget saluför egna varumärken som Evobike, Epsilon, Blimo och Nitrox som säljs i Norden via webbutikerna www.evobike.se, www.rull.se, www.sportig.se och www.blimo.se.

Johan Bennarsten, VD Seafire, johan.bennarsten@seafireab.com, tel. +46 707 495 659

Markus Pilebro, VD Nordbutiker, markus.pilebro@nordbutiker.se, tel. +46 708 833 550

Seafire är en företagsgrupp inom industri, handel och tjänster som förvärvar och utvecklar mindre bolag i Sverige. Bolaget grundades 2016 och fokuserar på att förvärva lönsamma, mindre bolag med utvecklingspotential. Seafire har en portfölj med sex bolag och en omsättning proforma 2020 på ca 325 mkr. För mer information, besök www.seafireab.com. Bolagets Certified Advisor är Eminova Fondkommission AB, tel 08 684 211 00 och info@eminova.se.