Seafire AB (publ):s dotterbolag Nordbutikers Nitrox och Evobike Bäst i Test

Nitrox Carbon-5 V3 vinner Aftonbladets test av 2019 års elsparkcyklar. Nitrox Carbon-5 V3 och Nitrox Alu-6 V2 var två av sju testade elsparkcyklar som fick betyg 4 plus eller bättre. Nitrox är Nordbutikers egna varumärke för elsparkcyklaroch säljs på www.rull.se. Evobikes Cargo Pro vinner Aftonbladets stora test av 2019 års ellådcyklar för bästa pris/prestanda med betyg 4 plus. Läs båda testen på www.aftonbladet.se/tester.

”Vi är väldigt stolta över att återigen hamna i topp i ett stort test av elfordon. Vi har legat på topp i tester av elcyklar i flera år och det är glädjande att våra elsparkcyklar lyckas lika bra. Det ligger mycket arbete bakom utvecklingen av vårt sortiment, där målsättningen är att erbjuda Nordens mest prisvärda lätta elfordon. Den här typen av testresultat blir ett kvitto på att vi gör ett bra jobb”, säger Markus Pilebro VD på Nordbutiker.

Genom testet befäster sig Nordbutiker ytterligare som en ledande aktör på marknaden för lätta elfordon. Nordbutiker driver ett tiotal webbsiter för lätta elfordon som elcyklar på www.evobike.se, elsparkcyklar på www.rull.se, elmopeder på www.elmoped.se och hjälpmedelsfordon på www.blimo.se. Nordbutiker är den ledande e-handelsaktören på den nordiska marknaden för lätta elfordon med omsättning på över 100 MSEK och en EBITDA marginal på ca 15%. För mer information se www.nordbutiker.se.

Johan Bennarsten, VD Seafire, johan.bennarsten@seafireab.com, tel. +46 707 495 659

Markus Pilebro, VD Nordbutiker, markus@nordbutiker.se, tel. +46 708 833 550

Seafire är en företagsgrupp inom industri, handel och tjänster som förvärvar och utvecklar småbolag i Sverige. Bolaget etablerades 2016 och fokuserar genom dess förvärvsstrategi på lönsamma, mindre bolag med utvecklingspotential. Seafire har en portfölj med fem bolag och en omsättning 2018 på över 200 msek proforma. För mer information, besök www.seafireab.com. Bolagets Certified Advisor är Eminova Fondkommission AB, tel 08 684 211 00 och info@eminova.se.