Delårsrapport april - juni 2009

Verksamheten i sammandrag • Omsättningen för kvartal två uppgick till 1,8 MSEK (0,1 MSEK) • Periodens resultat för kvartal två uppgick till -7,9 MSEK (-6,3 MSEK) • Omsättningen för första halvåret uppgick till 2,4 MSEK (0,1 MSEK) • Periodens resultat för första halvåret uppgick till -16,5 MSEK (-12,0 MSEK) • Seanet driftsatte den nya systemplattformen från Ericsson och migrerade samtliga fartyg • Seanet ingick ett strategiskt partnerskap med Globe Telecom rörande kontantkort • Seanet förlängde och utökade avtal med Moby Lines • Seanet lanserade roaming med bl.a. med italienska Wind och Vodafone Spanien • Seanet driftsatte nya mobilsystem på fartygen Funchal, Arion, Danea, Polaris, Ventouris och ElliT • Seanet hade vid periodens utgång 22 fartyg driftsatta • Seanet genomförde en nyemission som gav 15,6 MSEK före emissionskostnader • Seanets styrelse förstärktes med två ledamöter, Patrik Salén och Gillis Cullin Väsentliga händelser efter periodens slut • Seanet redovisade sin första månad med ett positivt resultat, en målsättning som bolaget kommunicerade under hösten 2008 • Seanets intäkter för juli månad var högre än för hela 2008 samt högre än för hela Q2 2009 • En kontrollbalansräkning upprättades per den 30 Juni 2009. Denna visade att bolagets egna kapital ej understeg 50 % av det registrerade aktiekapitalet