Det italienska rederiet SNAV väljer Seanets GSM-tjänst

Seanet Maritime Communications AB (publ), noterat på First North, har tecknat avtal med det italienska rederiet SNAV Collegamenti Marittimi om leverans av mobiltelefoni-tjänster ombord på sju (7) av rederiets fartyg.

Avtalet med SNAV löper under sextio (60) månader fram till våren 2015 och omfattar leverans av Seanets GSM-tjänst och Internettjänster.  Fartygen har årligen över 1,2 miljoner passagerare på rutter mellan Italien, Sicilien och Korsika samt mellan Italien och Kroatien. Samtliga fartyg skall installeras under våren 2010 och kommer att generera trafik redan till högsäsongen 2010.

SNAV är ett av de större  rederierna i Italien med en mycket modern flotta. Rederiet erbjuder passagerare snabba och effektiva resor i Medelhavet året runt, med tillfälle för både avkoppling och besök i de högkvalitativa restaurangerna ombord. SNAV är ett systerföretag till MSC Cruisies, ett av världens största kryssningsrederier.

- Avtalet med SNAV befäster ytterligare vår starka ställning på den Italienska marknaden, vilket bekräftar Seanets förmåga att konkurrera på hårt konkurrensutsatta marknader,  säger Klas Lundgren, vice VD för Seanet.

För ytterligare information:
Klas Lundgren, vVD Seanet, tel. mobil +46 735 34 60 78

Seanet är en global telekomoperatör till sjöss. Seanet levererar mobiltelefoni-tjänster samt bredband ombord på färje-, kryssnings- och handelsfartyg. Seanet Maritime Communications AB (publ) är listat på First North vilket är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX. Bolag vars aktier handlas på First North är inte skyldiga att följa samma regler som börsnoterade bolag, utan ett mindre omfattande regelverk anpassat till företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB.