Kontrollstämma i Seanet

Vid extra bolagsstämma (kontrollstämma) i SeaNet Maritime Communications Aktiebolag (publ) idag, som hölls med anledning av upprättad kontrollbalansräkning som visar att bolagets eget kapital understiger hälften av det registrerade aktiekapitalet, hade aktieägarna att ta ställning till fråga om likvidation.

Bolagsstämman beslutade att bolaget inte ska gå i likvidation, utan verksamheten skall drivas vidare.

Håkan Jansson, styrelseordförande Seanet, mobiltel. +46 708 242021

Seanet är en global telekomoperatör till sjöss.
Seanet levererar mobiltelefoni-tjänster samt bredband ombord på färje-, kryssnings- och handelsfartyg. Seanet Maritime Communications AB (publ) är listat på First North vilket är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX. Bolag vars aktier handlas på First North är inte skyldiga att följa samma regler som börsnoterade bolag, utan ett mindre omfattande regelverk anpassat till företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB. (tel. +46 8 503 015 50).