Naviera Armas väljer Seanet för GSM-tjänster

Seanet har, tillsammans med sin spanska partner STM, etablerat en GSM-tjänst på ett första fartyg från rederiet Naviera Armas, Volcan del Teide. Armas har en flotta med ytterligare åtta fartyg och inget av dessa har idag ett GSM-system installerat.

”Avtalet med Armas är ett viktigt steg för Seanet och STM”, säger Viesturs Vucins, VD hos Seanet. ”Den spanska marknaden har stor potential och Armas är ett ledande rederi och en utmärkt referens”.

”Vi ser en stor potential i att komplettera vårt övriga utbud med GSM”, säger Jesus Barber, President STM Spain S.A. ”Intresset är stort, inte bara i Spanien utan också globalt” fortsätter han.

STM är en ledande tillverkare av satellitutrustning och tjänster med global närvaro och kunder i över femtio (50) länder.

Sedan tidigare har Seanet och STM etablerat en GSM-tjänst på Martin I Soler från rederiet Balearia. Även Balearia har flera fartyg som kan bli aktuella för GSM-installationer.

Viesturs Vucins, VD Seanet, tel. +46 8 599 00 300
Mats Hovmöller, Försäljnings- och marknadschef Seanet, tel. tel. +46 8 599 00 300
Also www.seanet.se

Seanet är en global telekomoperatör till sjöss. Seanet levererar mobiltelefoni-tjänster samt bredband ombord på färje-, kryssnings- och handelsfartyg. Seanet Maritime Communications AB (publ) är listat på First North vilket är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX. Bolag vars aktier handlas på First North är inte skyldiga att följa samma regler som börsnoterade bolag, utan ett mindre omfattande regelverk anpassat till företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB.