Offentliggörande av prospekt avseende nyemission av aktier och teckningsoptioner i Seanet Maritime Communications

Styrelsen för SeaNet Maritime Communications AB (publ) (”Seanet”) har upprättat prospekt avseende nyemission med företrädesrätt för bolagets aktieägare. Prospektet är tillgängligt på bolagets hemsida www.seanet.se.

Direktregistrerade aktieägare i Seanet per den 13 januari 2009 kommer att erhålla prospektet per post.
Prospektet kan även erhållas kostnadsfritt från Seanet, Hemvärnsgatan 11, 171 54 Solna.

Offentliggörande eller distribution av detta pressmeddelande kan i vissa jurisdiktioner vara föremål för restriktioner enligt lag och personer i de jurisdiktioner där detta pressmeddelande har offentliggjorts eller distribuerats bör informera sig om och följa sådana legala restriktioner.

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller USA eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Informationen i detta pressmeddelande får inte heller vidarebefordras, reproduceras eller uppvisas på sätt som står i strid med sådana restriktioner. Underlåtenhet att efterkomma denna anvisning kan innebära brott mot United States Securities Act från 1933 ("Securities Act") eller tillämpliga lagar i andra jurisdiktioner.

Detta pressmeddelande innehåller inte och utgör inte en inbjudan eller ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier, teckningsrätter eller andra värdepapper i Seanet.

Varken teckningsrätterna, de betalade tecknade aktierna, de nya aktierna eller teckningsoptionerna kommer att registreras enligt Securities Act eller någon provinslag i Kanada och får inte överlåtas eller erbjudas till försäljning i USA eller Kanada eller till person med hemvist där eller för sådan persons räkning annat än i sådana undantagsfall som inte kräver registrering enligt Securities Act eller någon provinslag i Kanada.

Lage Jonason AB är finansiell rådgivare och Hannes Snellman är legal rådgivare till Seanet i
samband med nyemissionen.