Revisionsberättelsen för Seanet avviker från standardinnehåll

Seanet Maritime Communications AB (publ) tillhandahåller från och med under dagen idag årsredovisningen för 2010 samt revisionsberättelsen.

Av revisionsberättelsen framgår att revisorn  tillstyrker att årsstämman fastställer resultaträkningen och balansräkningen, behandlar förlusten enligt förslaget i förvaltningsberättelsen och beviljar styrelsens ledamöter och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret.

Revisorn har emellertid också gjort en särskild anmärkning som avviker från standardinnehåll enligt följande.

”Som framgår av förvaltningsberättelsen samt not 15 gör styrelsen bedömningen att bolaget kommer behöva genomföra ytterligare kapitalanskafning under 2011 utöver redan genomförd nyemission och att utsikterna att erhålla finansiering bedöms som goda, varför årsredovisningen har uppättats med antagande om fortsatt drift. Utan att det påverkar vårt uttalande ovan, vill vi dock fästa uppmärksamhet på att om finansiering inte kan erhållas i nödvändig omfattning, planerad försäljning inte kan nås eller kostnadsbesparingar inte genomförs i tillräcklig utsträckning föreligger väsentliga osäkerhetsfaktorer som kan leda till betydande tvivel om företagets förmåga att fortsätta sin verksamhet.”

Viesturs Vucins, bolagets VD, kommenterar: Min bedömning  är att verksamheten utvecklas väl med nya kontrakt, nya tjänster och en marknadsföringskampanj som lanseras till högsäsongen 2011. Vissa kostnader har kunnat sänkas under första kvartalet genom omförhandling av gällande avtal. Arbetet med att erhålla ytterligare finansiering är påbörjat och utsikterna bedöms som goda.

Årsredovisning och revisionsberättelse finns tillgängliga på Bolagets webbplats www.seanet.se.

Viesturs Vucins, VD Seanet, tel. +46 8 599 00 300

Stephan Dahlström, CFO Seanet, tel. tel. +46 8 599 00 300

Also www.seanet.se

Seanet är en global telekomoperatör till sjöss. Seanet levererar mobiltelefoni-tjänster samt bredband ombord på färje-, kryssnings- och handelsfartyg. Seanet Maritime Communications AB (publ) är listat på First North vilket är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX. Bolag vars aktier handlas på First North är inte skyldiga att följa samma regler som börsnoterade bolag, utan ett mindre omfattande regelverk anpassat till företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB.