Seanet erhåller ny GSM-order för ytterligare tre fartyg från Classic International Cruises

Seanet Maritime Communications AB (publ), noterat på First North, har erhållit ännu en order från Classic International Cruises. Denna order gäller leverans av GSM-tjänster till ytterligare tre av rederiets kryssningsfartyg, M/S Athena, M/S Princess Danae och M/S Princess Daphne, vilka gör kryssningar i alla världshav.

Ombord på dessa tre fartyg kan passagerarna njuta av klassiska och traditionella kryssningar, med elegant omgivning, förstklassiga restauranger och ett stort utbud av nöjen. Classic International Cruises varumärke har alltid varit förknippat med hög kvalitet. Utöver M/S Athena, M/S Princess Danae och M/S Princess Daphne har Classic International Cruises (CIC) redan tidigare kontrakterat Seanet för installation av GSM på fartygen M/S Funchal och M/S Arion. M/S Funchals erbjudande är främst riktat till svenska passagerare, med svensk besättning, svensk underhållning och avgång från Göteborg i början av maj 2009. De totalt fem fartygen från CIC har planerad driftsstart i början av april, då de också förväntas generera intäkter för Seanet.

- GSM-tjänsten från Seanet är ett enkelt kommunikationsverktyg för våra passagerare som nu kan använda sina vanliga GSM-telefoner till havs, säger Emilios Potamianos hos Classic International Cruises.

- Vi är mycket glada för ytterligare beställningar från Classic International Cruises. Det visar på Seanets styrka inom kryssningsegmentet, säger Klas Lundgren, VD för Seanet.

Seanet installerar och driver mobiltelefoni och bredbandstjänster ombord på kryssnings- och handelsfartyg. C-Cell är Seanets fartygsanpassade och småskaliga GSM-miljö som ger passagerare möjlighet att använda sina vanliga mobiltelefoner när de är ombord. C-Spot är Seanets Wi-Fi-tjänst som ger passagerare Internet-café och trådlös åtkomst till Internet för bärbara datorer via satellit.

Med kryssningsfartygen M/S Athena, M/S Princess Danae och M/S Princess Daphne har Seanet, per den 25 februari, 28 kontrakt gällande kommunikationslösningar för fartyg. Av dessa är 15 i drift och genererar trafikintäkter till bolaget.