Seanet Maritime Communications AB (publ): Delårsrapport juli - september 2009

Omsättningen för tredje kvartalet ökade till 5,1 MSEK (1,1 MSEK)
Periodens resultat för kvartalet  uppgick till -1,5 MSEK (-9,1 MSEK) före avskrivningar och finansiella poster (EBITDA) och -3,0 MSEK (-16,0 MSEK) före skatt
Omsättningen för årets första nio månader ökade till 7,4 MSEK (1,2 MSEK)
Periodens resultat för årets första nio månader uppgick till -14,3 MSEK (-20,9 MSEK) före avskrivningar och finansiella poster (EBITDA) och -19,5 MSEK (-28,0 MSEK) före skatt
Seanet har genomfört en minskning av aktiekapitalet under perioden

Väsentliga händelser efter periodens slut

Styrelsen i Seanet har beslutat kalla till en extra bolagsstämma den 13 november och där föreslå beslut om nyemission om 28,1 MSEK med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Emissionen är garanterad i sin helhet
Seanet har flyttat till mer ändamålsenliga lokaler och därmed reducerat hyreskostnaden till hälften

Klas Lundgren, VD Seanet, mobil  0735-34 60 78

Seanet är en global telekomoperatör till sjöss. Seanet installerar och driftsätter mobiltelefoni samt bredband ombord på färje-, kryssnings- och handelsfartyg. Seanet Maritime Communications AB (publ) är listat på First North vilket är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX. Bolag vars aktier handlas på First North är inte skyldiga att följa samma regler som börsnoterade bolag, utan ett mindre omfattande regelverk anpassat till företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant är Mangold Fondkommission