Seanet och Eniro 118 118 i samarbete om maritim nummerupplysning med koppling

Seanet Maritime Communication AB, listat på First North, har tecknat avtal med Eniro 118 118 AB om leverans av nummerupplysningstjänster i Seanets maritima GSM-nät. Parterna blir därmed först i världen att erbjuda en nummerupplysningstjänst med koppling till passagerare under maritim GSM-täckning. Samtliga samtal till det i Europa standardiserade numret 118 kommer att kopplas till tjänsten.

”Med denna överenskommelse förbättrar Seanet användarupplevelsen för användare av vår tjänst ytterligare”, säger Klas Lundgren, VD på Seanet. ”Vår strävan är att leverera en upplevelse som är så lik den användaren är van vid som möjligt, inklusive nummerupplysning, och är därför glada att kunna dra nytta av Eniros kompetens och renommé på detta område.”

”I och med avtalet med Seanet blir vi först i världen med att kunna erbjuda den här tjänsten på internationellt vatten. Vi är mycket glada att Seanet har valt oss som partner och vi ser detta som ett led i det vi strävar efter, nämligen att anpassa oss till nya informationsbehov i en ständigt föränderlig värld”, säger Lars Östman, kommunikationschef på Eniro 118 118.

Klas Lundgren, VD Seanet
Mobilnr 0735-34 60 78