Seanet sluter avtal med Moby Lines angående internetaccess till havs

Seanet fördjupar sitt samarbete med Moby Lines i Italien och har slutit avtal om att erbjuda trådlöst bredband på de fartyg som redan är installerade med Seanets GSM-system. De nya tjänsterna kommer att tas i bruk omgående.

”Moby Lines är ett av de viktigaste rederierna för Seanet och detta avtal är av stor betydelse för oss”, säger Viesturs Vucins, VD på Seanet. ”Systemet utnyttjar den befintliga infrastrukturen och satellittjänsten och kommer att generera intäkter till Seanet från dag ett”, fortsätter han.

”Att kunna erbjuda WiFi till våra passagerare är en viktig del i vårt mål att öka servicen till våra passagerare”, säger Giovanni Savarese, IT-chef på Moby Lines. ”Seanets lösning gör det enkelt för oss att leverera en efterfrågad tjänst.”

Moby, med huvudkontor i Milano, är ett av Italiens ledande rederier med rutter framför allt till de italienska öarna Sardinien och Corsica. Totalt har Moby idag nio (9) fartyg som erbjuder Seanets tjänster (telefoni, SMS, GPRS och WiFi).

Viesturs Vucins, VD Seanet, tel. +46 8 599 00 300
Mats Hovmöller, Försäljningschef, tel +46 8 599 00 300

Seanet är en global telekomoperatör till sjöss. Seanet levererar mobiltelefoni-tjänster samt bredband ombord på färje-, kryssnings- och handelsfartyg. Seanet Maritime Communications AB (publ) är listat på First North vilket är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX. Bolag vars aktier handlas på First North är inte skyldiga att följa samma regler som börsnoterade bolag, utan ett mindre omfattande regelverk anpassat till företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB. (tel. +46 8 503 015 50).