Seanet upprättar kontrollbalansräkning

Styrelsen i Seanet har beslutat att upprätta kontrollbalansräkning för bolaget. Beslutet har fattats på grund av att styrelsen i Seanet funnit skäl att anta att bolagets eget kapital understiger hälften av det registrerade aktiekapitalet.

Kontrollbalansräkningen beräknas vara framställd och revisorsgranskad den 7 oktober 2011 och bolaget avser att inom kort kalla till en extra bolagsstämma för det fall kontrollbalansräkningen visar att bolagets eget kapital understiger hälften av det registrerade aktiekapitalet.

Styrelsen gör fortsatt bedömningen att bolaget kan utvecklas vidare mot lönsamhet, trots det rådande ekonomiska läget.

Håkan Jansson, styrelseordförande Seanet, mobiltel. +46 708 242021

Seanet är en global telekomoperatör till sjöss. Seanet levererar mobiltelefonitjänster samt bredband ombord på färje-, kryssnings- och handelsfartyg.Seanet Maritime Communications AB (publ) är listat på First North, vilket är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX. Bolag vars aktier handlas på First North är inte skyldiga att följa samma regler som börsnoterade bolag, utan ett mindre omfattande regelverk anpassat till företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant är Mangold Fondkommission AB (tel. +46 8 503 015 50).