Seanet utser Belgacom International Carrier Services som sin internationella carrier och signaleringsleverantör

Seanet Maritime Communications AB (public), listade på First North har utsett Belgacom International Carrier Services (“Belgacom ICS”) som sin internationella carrier och signaleringsleverantör, vilket betyder att Belgacom ICS kommer att terminera all Seanets internationella röst och signaleringstrafik, och viktigare, tillse att alla operatörer kan nå Seanet’s +882 42 nummerserie

“Ett hinder i Seanet’s strävan att etablera internationell roaming har i många fall varit att genomföra de så kallade IREG testerna. Detta eftersom Seanet’s roaming partner inte kunnat nå Seanets nummerserie +882 42 via sin internationella carrier. Att samarbeta med en ledande internationell carrier som Belgacom ICS kommer att eliminera detta hinder för Seanets utveckling” säger Klas Lundgren, VD på Seanet. Med Belgacom ICS som leverantör av denna tjänst och Ericsson som leverantör av infrastrukturen, är vi övertygade om att vi valt två marknadsledande leverantörer, som kan garantera Seanet stabilast möjliga maritima tjänst, och att den kan nås från operatörer från vart och ett av jordens hörn”

“Vi är stolta över att Seanet valt Belgacom ICS som leverantör utav terminering av deras röst- och signaleringstrafik. Vi är säkra på att detta är det första steget mot ett synnerligen fruktbart partnerskap” säger Nicholas Nikrouyan, EVP International Carrier and Mobile Business på Belgacom ICS.

Klas Lundgren, VD Seanet
Mobilnr 0735-34 60 78