Seanets styrelse uttalar sig om bolagets ekonomiska situation

I anslutning till gårdagens extra bolagsstämma i Seanet Maritime Communications AB (publ), där det beslutades att bolaget inte ska gå i likvidation, vill styrelsen göra följande förtydliganden:

• Bolaget kommer att kalla till en extra bolagsstämma för att genomföra en minskning av  bolagets aktiekapital och därigenom återställa det egna kapitalet.

• Styrelsen gör idag bedömningen att bolagets likvida medel räcker till i mitten av december, förutsatt att betalningar av utestående kundfordringar inkommer till bolaget i normal takt.

• Styrelsen och bolagets ledning arbetar sedan en tid med en plan för en omstrukturering av bolagets verksamhet och att, parallellt med denna plan, säkra bolagets kapitalbehov.  Styrelsen avser att presentera denna plan snarast möjligt.

Håkan Jansson, styrelseordförande Seanet, mobiltel. +46 708 242021

Seanet är en global telekomoperatör till sjöss.
Seanet levererar mobiltelefoni-tjänster samt bredband ombord på färje-, kryssnings- och handelsfartyg. Seanet Maritime Communications AB (publ) är listat på First North vilket är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX. Bolag vars aktier handlas på First North är inte skyldiga att följa samma regler som börsnoterade bolag, utan ett mindre omfattande regelverk anpassat till företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB. (tel. +46 8 503 015 50).