Seanets teckningsoptioner av serie IV listas för handel på First North

I enlighet med vad som tidigare kommunicerats i prospekt från november 2009 gäller att varje (1) teckningsoption av Serie IV berättigar till teckning av en (1) ny aktie i Seanet till en kurs om 0,06 kronor under perioden från och med den 1 april 2010 till och med den 20 september 2010. Dessa teckningsoptioner listas nu för handel på marknadsplatsen NASDAQ OMX First North under kortnamnet SEAN TO4.

Information om teckningsoption Serie IV
Listningsnamn: Seanet Maritime Communications TO4
Handelsplats: NASDAQ OMX First North
Kortnamn: SEAN TO4
ISIN-nummer: SE0003084359
Första handelsdag: 1 april 2010
Sista handelsdag: 13 september 2010

Handel
Investerare som önskar handla i teckningsoptionen ombeds att kontakta sin bank eller sitt värdepappersinstitut. Teckning sker genom att en fasställd och av bolaget och/eller banken tillhandahållen anmälningssedel (teckningslista), vederbörligen ifylld och undertecknad ges in till på i anmälningssedeln angiven adress. Har inte teckning skett inom den ovan angivna tiden upphör all rätt enligt teckningsoptionen att gälla. Mangold Fondkommission kommer att agera likvditetsgarant under perioden, detta för att säkerställa likviditeten i handeln.

Anmälan om teckning och betalning
Anmälan om teckning av aktie med stöd av teckningsoptionen av Serie IV kan äga rum under perioden från och med den 1 april 2010 till och med den 20 september 2010 kl 15.00. Anmälan om teckning är bindande och kan inte återkallas av tecknaren. Anmälan skall ske i enlighet med de rutiner som vid tid tillämpas av banken. Vid teckning skall betalning erläggas på en gång i pengar för det antal aktier som anmälan om teckningen avser.

Teckningsinnehavare som har sina teckningsoptioner på en depå och som önskar teckan aktier med teckningsoptionerna uppmanas att kontakta sin bank eller förvaltare

Viesturs Vucins, VD, Seanet, mobil: 0708-88 02 72; Stephan Dahlström, CFO, Seanet, mobil: 0735-40 50 41
Se även www.seanet.se

Seanet är en global telekomoperatör till sjöss. Seanet installerar och driftsätter mobiltelefoni samt bredband ombord på färje-, kryssnings- och handelsfartyg. Seanet Maritime Communications AB (publ) är listat på First North vilket är en alternativ marknadsplats som drivs av NASDAQ OMX. Bolag vars aktier handlas på First North är inte skyldiga att följa samma regler som börsnoterade bolag, utan ett mindre omfattande regelverk anpassat till företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant är Mangold Fondkommission AB.