Valberedningens i Seanet förslag till styrelse

Valberedningen för den globala telekomoperatören till havs, Seanet Maritime Communications AB (publ.), kommer att till årsstämman den 4 juni lämna följande förslag till styrelse:

Magnus Wahlbäck, ordförande (omval)
Ulf Löfven, ledamot (omval)
Håkan Jansson, ledamot (nyval)
Viesturs Vucins, ledamot (nyval)

Valberedningen kan komma att innan bolagsstämman nominera ytterligare en kandidat, troligtvis med kunskap om och erfarenhet av den internationella sjöfartsmarknaden.

Ledamöterna Henrik Vilselius och Gerhard Dal har förklarat att de inte står till förfogande för omval.

Håkan Jansson har inom Ericsson varit Group Technical Director, Head of Public Telecommunications och Head of Mobile Systems. Senare har Håkan Jansson varit CEO för Investor Growth Capital AB 2002 - 2005 och därefter Senior Adviser. Han är vidare styrelseledamot i Stick Tech, InView och Safegate.

Viesturs Vucins har också en bakgrund från Ericsson fram till 1988 och har därefter arbetat för ett flertal telekomoperatörer, bl.a. som CEO för BT Germany, Global One, AT&T – Unisource samt Teliaägda Swedish Telecom International. Viesturs Vucins är nu ordförande i Deutsche Breitband Dienste Gmbh, Wireless Maingate, Celestine Hill Communications och Colada samt ledamot av Sting Networks.

Magnus Wahlbäck, styrelseordförande, Seanet, tel. mobil. 0707 330560

Seanet är en global telekomoperatör till havs. Seanet installerar och driftsätter mobiltelefoni samt bredband ombord på färje-, kryssnings- och handelsfartyg. Parallellt utvecklar Seanet en ny generation av stabiliserande VSAT-antenner med hög teknikhöjd. Seanet Maritime Communications AB (publ) är listat på First North med Glitnir Corporate Finance som Certified Adviser.