SearchFactory bygger webb åt Stockholm Design Week

Report this content

Webbyrån SearchFactory har fått i uppdrag att bygga Stockholm Design Weeks webbplats med hjälp av open-source-plattformen Drupal. Stockholm Design Week byter visuell profil varje år och behöver en flexibel plattform där detta kan ske enkelt. Även andra mer funktionsmässiga förändringar sker smidigt med Drupal då man i stor utsträckning kan använda sig av befintliga moduler för den framtida utvecklingen.

Sajten kommer således få ett nytt utseende och och en förbättrad hantering av funktionaliteten. Webbplatsen använde tidigare en skräddarsydd CMS. Drupal är en avancerad publiceringsplattform som kan användas till att bygga allt från enkla webbplatser och bloggar till stora communities. Det är ett snabbt växande system med en rad fördelar. Eftersom Drupals källkod är fritt tillgänglig är man inte beroende av att en CMS-leverantör ska utveckla plattformen i den riktning man behöver för den egna verksamheten. Man slipper också dyra licenskostnader och har själv kontroll över sin plattform. Så här uttalar sig Patrik Öhman, webbstrateg på SearchFactory för bloggen Mediabetraktelser om Drupals viktigaste fördelar. - “Den största kundnyttan långsiktigt är framför allt den stora flexibliteten och kostnadseffektiviteten. Varför bygga en webb från grunden när det oftast inte behövs frågar sig de flesta kunderna när de väl hört talas om Drupal”. Drupal har avancerad funktionalitet med ett stort utbud av färdiga moduler. Man kan således nå en väldigt hög nivå av funktionalitet på webbplatsen utan att behöva betala för att någon ska uppfinna hjulet ännu en gång. Den är lätt att underhålla eftersom den ofta kräver väldigt lite skräddarsydd kod. Stockholm Design Week går av stapeln i februari 2010 men relansering av sajten kommer att ske redan i december. Om SearchFactory: SearchFactory är webbyrå med spetskompetens inom sökmotormarknadsföring. Via kreativa lösningar inom webbutveckling och sökmotormarknadsföring hjälper man sina kunder att skapa mer affärer på nätet. SearchFactory bedriver webbutveckling med hjälp av Drupal och har en unik tjänst inom förmedling av sökmotormarknadsföring. SearchFactory ansvarar även för all annonsförsäljning av Text-TV annonser på TV3, TV6 samt alla TV4´s Text-TV kanaler.

Taggar: