Pole och andraplats för Rickard Rydell i Brno, ETCC

Pole och andraplats för Rickard Rydell i Brno, ETCC I Tjeckiska Brno fortsatte SEAT:s starka form i ETCC när Rickard Rydell stod för märkets bästa placering hittills i mästerskapet. Rydell slog till med pole position i lördagens kval som följdes upp med en andraplats i den första tävlingen, bakom BMW-föraren Andy Priaulx. I det andra racet körde Rickard in som femma men flyttades ner till tolfte på grund av ett tidstillägg på 30 sekunder. [REMOVED GRAPHICS] --Andraplatsen känns som en seger för oss. Vi har varit snabba hela helgen och varje pass har stått mellan mig och Andy Priaulx. Han var dock lite snabbare i racet men jag satte andra bästa varvid i båda tävlingarna, säger en mycket nöjd Rickard Rydell. - Nu är nästa mål att vinna race och kan vi vara regelbundet på pallen i fortsättningen är vi nöjda. ETCC tar ett uppehåll till sista helgen i juni. För Rickard blir det inte någon vila. Nästa måndag väntar ett test med SEAT innan det bär av till Le Mans och 24-timmarsloppet. Veckan därpå 19 - 20 juni kör han STCC på Mantorp för att sedan åka vidare till ETCC på Donington Park helgen efter. För ytterligare information vänligen kontakta Henrik Svensson, SEAT Nordic AB, 070-618 65 17 Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=40357 Länkar: www.seat.se - SEAT Nordic AB hemsida www.rickardrydell.se - Rickard Rydell hemsida http://www.euostc.com/ - Officiell hemsida för FIA ETCC http://www.seat-sport.com - SEAT Sport hemsida ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/02/20040601BIT00460/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/02/20040601BIT00460/bild.html Bilder