Positiv försäljningstrend från SEAT Nordic AB

Report this content

Positiv försäljningstrend från SEAT Nordic AB September månad har varit en mycket positiv månad för SEAT med stigande försäljningssiffror. SEAT har under perioden ökat sina registreringar med hela 29 % samt ökat sin marknadsandel med 26 % jämfört med samma period under 2003. "Med Nya SEAT Altea har vi fått en stark förstärkning i vårt produktsortiment och med en kommande ny SEAT Toledo ser framtiden mycket spännande ut, säger Greger Hammarström försäljningsansvarig, SEAT Nordic AB". Trots att SEAT Nordic AB idag har färre återförsäljare jämfört med samma period under 2004 har försäljningen ökat markant. Idag har SEAT 18 återförsäljare spridda nationellt och under samma period förra året arbetade SEAT med 28 återförsäljare. Återförsäljarnätet kommer att utvecklas ytterligare under 2004 och inom en 2 års period skall SEAT ha runt 30 återförsäljare spridda över landet. "Vi har idag ett starkare återförsäljarnät, vi är färre men starkare samt att vi arbetar med att förstärka återförsäljarnätet ytterligare, säger Vratislav Strasil, VD SEAT Nordic AB". För ytterligare information kontakta Henrik Svensson pressansvarig SEAT Nordic AB 08-553 865 17, 070-618 65 17, henrik.svensson@seat.se SEAT Nordic AB ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se