Report this content

Seat Pagine Gialle ("SEAT") har med förvåning noterat dagens tillkännande från Telia om företagets beslut att inte acceptera SEATs bud på Eniro från den 18 maj 2001 liksom dagens ställningstagande av Eniros styrelse. Enligt SEAT är samgåendet med Eniro industriellt riktigt och syftar till att skapa det ledande katalogföretaget i Europa och det tredje största katalogföretaget i världen. SEAT anser att det lämnade budet alltjämt är attraktivt för Eniros aktieägare och har därför beslutat att stå fast vid sitt bud, samtidigt som SEAT förbehåller sig rätten att avstå helt eller delvis från ett eller flera av villkoren för budet, inklusive kravet på lägsta acceptnivå. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/31/20010531BIT01530/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/31/20010531BIT01530/bit0001.pdf