Seats bud på Eniro - Information om redovisning av vederlag

Report this content

SEATs BUD PÅ ENIRO - INFORMATION OM REDOVISNING AV VEDERLAG Den 7 juni 2001 förlängde SEAT Pagine Gialle S.p.A. ("SEAT") anmälningsperioden för budet på Eniro AB ("Eniro") till den 27 juni 2001 till följd av att godkännande från den Europeiska Kommissionens Konkurrensmyndighet förväntas erhållas samma dag. Om godkännande från den Europeiska Kommissionens Konkurrensmyndighet erhålls och övriga villkor för budet uppfylls eller frånfalls kommer redovisning av vederlag i såväl aktiealternativet (dvs leverans av nya SEAT-aktier) som kontantalternativet att påbörjas omkring den 16 juli 2001. I syfte att underlätta för Eniros aktieägare att delta i erbjudandet kommer anmälningar avseende aktier som förvärvats på Stockholmsbörsen till och med den 27 juni 2001 att godkännas - oaktat att leverans och betalning av sådana förvärv inte ägt rum - förutsatt att ifylld anmälningssedel är SEB Emissioner tillhanda senast kl. 15.00 den 27 juni 2001 och att aktierna är tillgängliga senast den 2 juli 2001 för fullföljande av erbjudandet. För information var vänlig kontakta: Edoardo Bus Communication and Press Manager SEAT Pagine Gialle S.p.A. Tel: +39 011 435 3030 eller Jacob Spens Enskilda Securities Tel: + 46 8 5222 9500 SEATs erbjudande lämnas inte till sådana personer vars deltagande förutsätter ytterligare prospekt, registrerings- eller andra åtgärder än de som följer av svensk rätt. Sålunda lämnas erbjudandet inte till personer i Amerikas Förenta Stater, Kanada, Japan eller Australien, om inte något undantag från gällande krav på registrering eller andra åtgärder är tillämpligt. Handlingar och dokument hänförliga till erbjudandet får inte och kommer inte att skickas till eller på något annat sätt distribueras eller sändas i eller från Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan eller Kanada. Anmälningssedlar som skickats från dessa länder kommer inte att accepteras. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/20/20010620BIT01170/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/20/20010620BIT01170/bit0002.pdf