Seats extra bolagstämma godkänner ökning av aktiekapitalet för förvärv av eniro

Report this content

Seats Extra Bolagstämma Godkänner Ökning av Aktiekapitalet För Förvärv Av Eniro Torsdagens extra bolagsstämma för Seat Pagine Gialle S.p.A ("SEAT") godkände en ökning av aktiekapitalet för förvärv av Eniro AB. Den extra bolagsstämman godkände en ökning av aktiekapitalet i SEAT för att fullfölja budet på samtliga aktier och utestående optioner i Eniro AB, det ledande nordeuropeiska katalogföretaget med 800 katalogprodukter och en upplaga på 35 miljoner distribuerade kataloger. Kapitalökningen för förvärvet av samtliga aktier i Eniro uppgår till maximalt 100 402 645 800 lire genom utgivandet av maximalt 2 008 052 916 nya SEAT-aktier. Före den extra bolagsstämman fattade SEATs bolagsstyrelse beslut om att förlänga budperioden från det ursprungliga slutdatumet 12 juni 2001 till den 27 juni 2001 - det datum då den europeiska konkurrensmyndigheten förväntas komma med sitt utlåtande om budet. Detta datum kan dock komma att senareläggas. Styrelsen diskuterade den situation som uppstått på grund av Telias och Eniros nyligen fattade beslut, och - även om inget beslut fattades härom, diskuterades dock möjligheten av att senare godkänna en acceptansnivå som ligger avsevärt lägre än de 50,1 procent av Eniros aktier som förutsågs i erbjudandet. SEAT slår emellertid fast att målet är att uppnå full kontroll över det svenska företaget och genomföra sin strukturplan. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/07/20010607BIT01500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/07/20010607BIT01500/bit0001.pdf