Nya SEAT Alhambra är prissatt och beställningsbar

Nya SEAT Alhambra som är uppdaterad i minsta detalj gör entré på den svenska marknaden, med nya effektiva, högpresterande motorer och omfattande utrustning som innehåller flera högteknologiska lösningar. Ännu fler funktioner, ännu större flexibilitet och en enastående körkomfort gör SEAT Alhambra till en ny norm för segmentet större familjebussar.

Alla motorer med start&stopp och DSG som tillval
Till att börja med har nya SEAT Alhambra en Common Rail dieselmotor på 140 hk 2.0 TDI CR, samt 150 hk 1.4 TSI bensinmotor. Samtliga Alhambramodeller har ECOMOTIVE TECHNOLOGY, vari ingår automatisk start&stoppfunktion och energiåtervinningssystem. Båda motorerna erbjuds även med sexväxlad DSG-låda som tillval.

Start&Stopsystemet och energiåtervinningsfunktioner är del i det koncept vi kallar Ecomotive-Technology och är standard för alla motorer och bidrar till att Alhambra är mycket bränsleeffektiv. Med en genomsnittlig bränsleförbrukning om 5,5 liter per 100 km och koldioxidutsläpp om endast 143 gram per km, sätter Alhambra 2.0 TDI CR med 103 kW/140 hk målen för sitt segment. Dessutom är TDI CR-motorn utrustad med en SCR-katalysator (Selective Catalytic Reduction), vilket gör den till en av världens renaste MPV:er.

Motoralternativ
1,4 TSI Ecomotive Technology
Bensinmotor, 150 hk, 7,2 l/100 km, 167 g CO2/km
2,0 TDI CR Ecomotive
Dieselmotor, 140 hk, 5,5 l/100 km, 143 g CO2/km
1,4 TSI Ecomotive Technology, DSG
Bensinmotor, 150 hk, 7,6 l/100 km, 178 g CO2/km
2,0 TDI CR Ecomotive,  DSG
Dieselmotor, 140 hk, 5,7 l/100 km, 149 g CO2/km

Komplett utrustning

Nya SEAT Alhambra erbjuds i två utföranden - Reference och Style. I Reference-utförandet har SEAT:s nya MPV sju krockkuddar (två fram, två sida, två huvudkuddar och en vid förarens knä), ESP + EBA, urkoppling av krockkudde vid passagerarsäte fram, autolås, varning för lågt däcktryck, Isofix-fästen i baksätet, 205/60-däck på 16” stålfälgar, sidobackspeglar i bilens färg med integrerade LED-indikatorer, stötfångare och dörrhandtag i bilens färg, halogenstrålkastare, värmeskyddade rutor på sidorna och bak, skjutdörrar på sidorna baktill, luftkonditionering, eluppvärmda sidobackspeglar, elfönsterhissar fram och bak, varningsdisplay öppen dörr, elektrisk handbroms, 12V-uttag på mittkonsolen (två för femsitsig, en för sju-sitsig), och ett i bagageutrymmet, SEAT:s ljudsystem 1.0 med fyra högtalare, färddator, höjdjusterbart förarsäte, de tre bakre sätena kan skjutas fram och tillbaka - inklusive justering av nackstöd och 'Easy Fold'-funktion, låsbart handskfack med kyla, belysning i handskfacket, öppet förvaringsfack i instrumentpanelen, förvaringsfack i taket, justerbart, hopfällbart lastskydd, tre-ekrad ratt och fyra fästen i bagageutrymmet.

Utförandet Style är baserat på Reference och har utöver det takreling i krom, larm,  farthållare, strålkastarsensor med vinklingsfunktion + vindrutetorkare med regnsensorer, dimljus med kurvfunktion, MDI (USB-/Aux-anslutning), SEAT:s ljudsystem 2.0 med åtta högtalare, 215/60-däck på 16” lättmetallfälgar, eluppvärmda infällbara sidobackspeglar, tre-ekrad multifunktionsratt, växelspaksknopp i läder, passagerarsäte med höjd- och svankjustering, passagerarsäte som kan fällas till ett bord, vikbara brickor vända mot andra radens passagerare, förvaringslådor under framsätena och på instrumentbrädan (med lock), förvaringsfickor på framstolarnas ryggstöd, två solskydd på de bakre dörrarna, krominläggningar, glasögonfack, täckt förvaringsutrymme i golvet vid andra raden och ett förarsäte med elektrisk höjd-, svank- och ryggjustering.

Pris – från 248 500 SEK
1,4 TSI Ecomotive Technology Reference, 150 hk              248 500 SEK

2,0 TDI CR Ecomotive Reference, 140 hk                          268 500 SEK

1,4 TSI Ecomotive Technology Style, 150 hk                      258 500 SEK

2,0 TDI CR Ecomotive Style, 140 hk                                  278 500 SEK

Tillval: DSG-automatväxellåda 19 400 SEK

Tillval
Nya SEAT Alhambra har en dessutom ett stort utbud av extra tillval. Du kan exempelvis välja om du vill ha fem- (standard) eller sju säten i din Alhambra, om du vill ha regnsensor eller automatiska skjutdörrar. Dessutom finns nya tekniska tillval som exempelvis, parkeringssensor fram och bak, Park Assist-systemet, en av världens mest intelligenta parkeringsassistenter som arbetar med 12 ultraljudssensorers som registrerar och som aktiveras av föraren med en knapptryckning. Även programmerbar kupévärmare finns att beställa och infällbar dragkrok.

Exempel på tillval:
DSG-automatväxellåda                                19 400 SEK
Park Assist                                                    3 500 SEK
Programmerbar tillsatsvärme                        11 900 SEK
Infällbar dragkrok                                          7 900 SEK
Metallic färg                                                  5 900 SEK
Custom färg                                                  8 000 SEK

SEAT är ett internationellt bilmärke som ingår i Volkswagen Group. SEAT utvecklar och producerar modeller, som särskiljer sig genom uttrycksfull design och sin sportiga originella karaktär, samma värden som ligger till grund för varumärket "SEAT auto emoción".