SEAT är det tredje största bilmärket på privatleasing

/ Fjärde året kunderna erbjuds Trygghetspaket
/ Tredje största bilmärket inom privatleasing på den svenska marknaden

Södertälje, 2015-01-25SEAT är inne på sitt fjärde år att erbjuda konsumenterna ett Trygghetspaket* vilket inkluderar 3 års fri service och 3 års nybilsgaranti oavsett vilken modell kunden väljer när köpet finansieras genom SEAT Finans. SEAT har de senaste åren stärkt sin position på privatmarknaden generellt och har en kraftigt framskjuten position när det kommer till den växande trenden privatleasing där Trygghetspaketet anses vara en starkt bidragande framgångsfaktor.

Kunderna är verkligen supernöjda med vårt Trygghetspaket och det ihop med privatleasingen är stor del till vår framgång under föregående år”, säger Per Brinkenberg, märkeschef, SEAT Sverige.

SEAT – tredje största bilmärket på privatleasing
SEAT utmärker sig genom att vara ett av de bilmärken som har absolut högst andel privatleasing bland sålda privatbilar och hamnar totalt som det tredje största bilmärket inom denna genre. SEAT Leon ligger på fjärdeplats bland de modeller som är störst inom privatleasing medan SEAT Ibiza återfinns på en sjundeplats.

”Leon och Ibiza är lysande exempel på mycket bil för pengarna i respektive klass och så även vid leasingupplägg. Vårt erbjudande med att privatleasa bilen och att erbjuda nybilsgaranti och fri service under leasingperioden är ett konkurrenskraftigt erbjudande på marknaden. Ett enkelt, ekonomiskt lättöverskådligt och bekymmersfritt bilägande vilket vi fått bekräftelse på att kunderna uppskattar”, avslutar Per.

*SEAT Trygghet medföljer utan extra kostnad när du finansierar din nya SEAT genom SEAT Finans. I paketet ingår fri service i 3 år (eller 4500 mil, det som uppnåtts först) och förlängd nybilsgaranti i 3 år (eller 9000 mil, det som uppnåtts först). Garantin följer bilen försutsatt att bilen är servad enligt bilens serviceintervaller.

Källa privatleasingstatistik: Vroom

SEAT är den enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. Detta multinationella företag med huvudkontor i Martorell (Barcelona) ingår i Volkswagen Group och finns representerat i 75 länder. Under 2015 såldes 400 037 (den högsta siffran sean 2007). Över 80% av volymen exporterades utanför Spanien.

SEAT Group sysselsätter över 14.000 personer på tre produktionsplatser – Barcelona, El Prat de Llobregat och Martorell, där bland annat de framgångsrika modellerna Ibiza och Leon produceras. I tillägg producerar företaget modellen Alhambra i Portugal, modellen Mii i Slovakien och modellen Toledo i  Tjeckien.

I SEAT Technical Centre arbetar 1000 ingenjörer med innovation och utveckling. Denna  ”kunskapsbank” för företaget är också Spaniens största investerare i R&D och har verkat sedan 1975. I år firar SEAT Technical Centre sitt 40-års jubileum. I linje med företagets åtagande för minskad miljöpåverkan arbetar SEAT mot minskade utsläpp och ökad energieffektivitet, liksom återvinning och resursoptimering.